Poniedziałek, 29 lipca 2024

imieniny: Marty, Olafa, Beatrycze

RSS

Już nie musisz stać w kolejce

05.08.2008 00:00
Wydział komunikacji wprowadza kolejne udogodnienia dla klientów

Od 30 lipca każdy, kto chce załatwić sprawę w wydziale komunikacji, nie musi stać w wielogodzinnych kolejkach. Przed staniem w ogonku chroniła do tej pory jedynie możliwość wcześniejszego telefonicznego umówienia terminu wizyty na konkretny dzień i godzinę. Długość kolejki można było także obserwować w internecie.

Wejdź na stronę

Obecnie po otrzymaniu numerka klient może spokojnie wrócić do domu lub załatwiać inne sprawy i śledzić postęp kolejki przez Internet, np. wstępując do kafejki internetowej. Na stronie internetowej powiatu www.powiatwodzislawski.pl można uzyskać informację, który numer jest w danej chwili obsługiwany. Takie dane wyświetlane są też na dużym monitorze, który umieszczony jest bezpośrednio w holu wydziału. Dodatkowo wyświetlane są różnego rodzaju komunikaty dotyczące procedur urzędowych. Poza tym każdy klient jest informowany głosowo o wezwaniu na konkretne stanowisko. Ponieważ wydział odwiedza codziennie około 300 osób, w przyszłości monitor będzie także wykorzystywany do informowania mieszkańców  o organizowanych na terenie powiatu imprezach kulturalnych czy sportowych. Klienci już doceniają działania urzędników.
– To ułatwia życie i urzędnikom i klientom. Taka informacja powinna być w całym kraju. Dodatkowo taki system obliguje do dyscypliny podczas załatwiania spraw zarówno urzędników, jak i klientów – mówi Józef Heda z Wodzisławia.

Przesadne procedury

To nie jedyne udogodnienia, które przygotowano dla petentów. Aby usprawnić obsługę uruchomiono także dwa dodatkowe stanowiska. Wszystkie te zabiegi to efekt niezbyt pochlebnych opinii klientów w przeprowadzonej niedawno ankiecie, badającej poziom usług świadczonych przez wydział.  – Zarzuty dotyczą właśnie kolejek i długich terminów oczekiwania na załatwienie sprawy. Wynika to jednak przede wszystkim ze stale zwiększającej się liczby rejestrowanych pojazdów i powtórzę to po raz kolejny, z przesadnie zbiurokratyzowanych procedur, a tego po prostu nie jesteśmy w stanie przeskoczyć – tłumaczy Arkadiusz Łuszczak, naczelnik Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu.

(j.sp)

  • Numer: 32 (444)
  • Data wydania: 05.08.08