Niedziela, 28 lipca 2024

imieniny: Aidy, Innocentego, Marceli

RSS

Aquapark walczy ze spadkiem zainteresowania

25.06.2019 00:00 red

Czytelnik, który przedstawił się nam jako stały klient raciborskiego aquaparku, w alarmującym tonie wskazał parę kwestii opatrzonych nagłówkiem „H2Ostróg tonie”. W oparciu o jego uwagi zadaliśmy dyrektorowi OSiR Dariuszowi Tkoczowi pytania o kondycję pływalni.

– Czy można uznać za długotrwałe awarie sprzętu basenowego tj.: sitek prysznicowych, wanien jacuzzi i podajników na mydło? Jak często dochodzi do awaryjności tych urządzeń i w jakim czasie są on usuwane?

– Kryta pływalnia H2Ostróg jest obiektem otwartym dla klientów 16 godz. na dobę. Średnio rocznie odwiedza obiekt ok. 250 tys. osób. Jest to stosunkowo nowy obiekt, w maju minęło 5 lat od otwarcia, jednakże nie jest wolny od awarii. Na termin ich usunięcia ma wpływ złożoność tychże usterek oraz konieczny do poniesienia koszt. Obecnie pracujemy nad wyeliminowaniem problemu niższego niż oczekiwane przez klientów ciśnienia w rurach doprowadzający wodę do pryszniców. Na bieżąco naprawiane są użytkowane przez klientów podajniki na mydło. Wyeliminowanie na stałe konieczności wyłączania z obiegu wanien jacuzzi wymaga znacznych nakładów finansowych. Wraz z Urzędem Miasta Racibórz analizujemy możliwe źródła finansowania.

– Czy liczba korzystających z aquaparku w ostatnim okresie spadła? Chodzi o porównanie dla ostatnich kilku miesięcy jak i rok do roku (zima/wiosna z 2017/18 i 2018/19);

– Tak, na przełomie lat 2017/2018 odnotowaliśmy spadek odwiedzających krytą pływalnię o ok. 7 tys. osób. W kwartałach II i III w latach 2017/2018 odnotowano spadek o ok. 4,1 tys. osób, a w latach 2017/2018 i 2018/2019 w kwartałach IV i I odnotowano spadek klientów w wysokości ok. 16,8 tys. osób.

– Jak dyrekcja ośrodka odnosi się do stwierdzenia jednego ze swych stałych klientów, który napisał do redakcji, że jakość funkcjonowania pływalni obniżyła się?

– Stale pracujemy nad jakością świadczonych usług, analizujemy i w miarę możliwości eliminujemy problemy. Istniejemy dla klienta i każdy klient ma prawo do własnej opinii.

– Czy uprawnione jest twierdzenie, że „w porównaniu z innymi tego rodzaju obiektami ceny są bardzo wysokie, system zniżek nieatrakcyjny, brak bonusów czy ulg w przypadku awarii sprzętów”? Jak państwo komentują taką opinię?

– Uważam, że oferta cenowa jest adekwatna do warunków, jakie panują na rynku lokalnym, co jest dużym atutem w obliczu rosnących kosztów funkcjonowania. W przypadku bonusów za awarie sprzętu uważam, że celem zarządzającego obiektem jest zoptymalizować starty w przychodach z tytułu awarii, a celem klienta jest uzyskać jak najwięcej za jak najmniejszą cenę. Obiekt jest żywym organizmem wymagającym ciągłych inwestycji, te z kolei wymagają finansowania. Zależy nam, aby tych dodatkowych kosztów nie odczuli użytkownicy krytej pływalni. Nie zawsze w pełni zadowolimy wszystkich użytkowników krytej pływalni, prosimy jednak o zrozumienie dla naszych działań.

(oprac. m)

  • Numer: 26 (1410)
  • Data wydania: 25.06.19
Czytaj e-gazetę