Niedziela, 28 lipca 2024

imieniny: Aidy, Innocentego, Marceli

RSS

Kamieniok sprzedany

20.09.2005 00:00
Poznańska spółka Schiever Polska kupiła od miasta Kamieniok. Wystawiony na sprzedaż teren przeznaczony jest pod budowę hipermarketu. Ustaliliśmy, że Schiever współpracuje z Auchan.
Pod młotek poszło 14,8 ha gruntu z ceną wywoławczą 10,98 mln zł. 14 września nastąpiło rozstrzygnięcie. Dowiedzieliśmy się, że przyjechał przedstawiciel poznańskiej spółki Schiever Polska, która jako jedyna wpłaciła wadium. Podbił cenę wywoławczą o 100 tys. zł i przetarg wygrał. Jak poinformowano nas w magistracie, akt notarialny ma być spisany do 14 października. Miasto dostanie nieco ponad 11 mln zł. Wcześniej prezydent spotka się z przedstawicielem Schiever, na którym ujawnione zostaną szczegóły inwestycji.
 
Dla kogo Schiever będzie budował pod Oborą hipermarket? Spółka ta w Wałbrzychu, Legnicy i Zielonej Górze zrealizowała projekty wspólnie z Auchan. Oprócz hipermarketów buduje także dla tej sieci tanie stacje benzynowe. Dorota Patejko z Auchan Polska przyznała w rozmowie z nami, że jej sieć współpracuje z poznańskim developerem. Koszty inwestycji rozkładane są po połowie między Auchan a Schiever.
 
Czyżby więc powrót Francuzów do Raciborza? Wygląda na to, że tak. Przypomnijmy, że Auchan kupiło teren pod Oborą w pierwszym przetargu. Potem sieć odstąpiła od spisania aktu notarialnego, wdając się jednocześnie z miastem w spór co do możliwości budowania tu hipermarketu, twierdząc, że grunt jest skażony. Sprawa miała trafić do sądu, bo Francuzi zażądali zwrotu miliona zł wadium. Do dziś, jak twierdzą w Urzędzie Miasta, żaden pozew przeciwko gminie nie wpłynął. Magistrat miliona nie zwrócił i latem ogłosił drugi przetarg.
 
W Schiever Polska nie chciano nam zdradzić szczegółów planowanej inwestycji. Zapowiedziano, że stanie się dopiero po zaplanowanym na październik spotkaniu z prezydentem. Ze specyfikacji przetargowej wynika, że pod Oborą ma powstać hipermarket i galeria minimum 40 sklepów oraz obiekty sportowe i rekreacyjne. Całość winna mieć od 12 do 15 tys. m kw., a łączna powierzchnia sprzedaży artykułów spożywczych nie więcej jak 5 tys. m kw. Niemożliwa jest więc realizacja funkcji handlowej wyłącznie w formie supermarketu lub hipermarketu. Konieczne będzie też poszerzenie o jeden pas drogi ul. Rybnickiej.
 
(waw)
  • Numer: 38 (674)
  • Data wydania: 20.09.05