Muzeum w Raciborzu w dobie net generacji
Zmiany w technologiach komunikacyjnych oraz sytuacja pandemiczna w znaczący sposób wpłynęły na obecność i wizerunek instytucji kultury w Internecie. W takiej sytuacji znalazło się również Muzeum w Raciborzu, które stanęło przed nowym wyzwaniem, jak skutecznie zaistnieć w przestrzeni cyfrowej.
Technologie informacyjne przekształcają rzeczywistość nas otaczającą. Wpływają na to jak żyjemy, w jaki sposób pracujemy, a przede wszystkim zmieniają sposób w jaki myślimy. Internet to medium, bez którego nie wyobrażamy już sobie funkcjonowania we współczesności.
Wśród różnorodnych serwisów powszechnie dostępnych to Social Media najbardziej wpływają na kreowanie potrzeb jednostek. Stanowią źródło ogromnych ilości informacji, są ważnym kanałem komunikacji międzyludzkiej, wymiany myśli, poglądów, opinii, wyznaczają nowe trendy, przełamują bariery lokalizacyjne a także stają się jednym z najważniejszych kanałów marketingu internetowego. Obecnie z portali społecznościowych aktywnie korzysta ponad 49 % populacji naszego globu. Umiejętne wykorzystanie nowych technologii, takich jak media społecznościowe, czy aplikacje mobilne, może pomóc muzeum w dotarciu do nowych grup odbiorców, zwiększyć świadomość marki i skutecznie angażować publiczność w różne rodzaje działalności pod warunkiem, że instytucje posiadają kompetencje aby się nimi posługiwać.
Aby osiągnąć rozwój i sukces w tej materii koniecznie trzeba się szkolić. Muzeum w Raciborzu w ramach wspólnego projektu polsko-czeskiego pn. „Muzeum wychodzi”, oprócz wielu ciekawych działań promocyjnych, zrealizowało również sprofilowane szkolenie z copywritingu. Dwudniowe warsztaty przeprowadził Artur Jabłoński – doświadczony przedsiębiorca i charyzmatyczny szkoleniowiec, autor bestsellerowych poradników biznesowych o marketingu i reklamie oraz wykładowca licznych studiów podyplomowych w całej Polsce. Wprowadził on raciborskich muzealników w świat skutecznych działań sprzedażowych w mediach społecznościowych content marketingu czy copywritingu, pomógł opanować m. in. tajniki perswazyjnej komunikacji i płatnej reklamy na Facebooku.
Pracownicy muzeum zostali wyposażeni w wiedzę na temat najlepszych praktyk dotyczących przesyłania zdjęć, tworzenia postów i tworzenia kont na różnych platformach mediów społecznościowych, postępowania w przypadku kontrowersyjnych wiadomości, w jaki sposób wykorzystywać narzędzia analityczne do monitorowania wpływu postów na sieci społecznościowe. Szkolenie zawierało również ćwiczenia praktyczne w zakresie tworzenia postów i zarządzania działaniami społecznościowymi. Szkolenie miało przede wszystkim wymiar praktyczny, a zastosowane dzięki niemu działania dają pierwsze zauważalne efekty.
Projekt „Muzeum wychodzi – cykl działań otwierających partnerskie placówki na nowe wyzwania” umożliwił sfinansowania tego szkolenia ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa RP „Przekraczamy granice”.
Materiał zewnętrzny
Najnowsze komentarze