Poniedziałek, 3 czerwca 2024

imieniny: Klotyldy, Leszka, Tamary

RSS

Tłumy przed wydziałem komunikacji. Miasto nie ma pieniędzy na dodatkowe etaty

17.02.2021 12:15 | 9 komentarzy | acz

Od świtu przed rybnickim urzędem miasta ustawiają się kolejki petentów, którzy chcą załatwić swoje sprawy w wydziale komunikacji. Miasto nie ma jednak pieniędzy, aby zatrudnić dodatkowych urzędników do obsługi mieszkańców.

Tłumy przed wydziałem komunikacji. Miasto nie ma pieniędzy na dodatkowe etaty
Zdjęcie ilustracyjne
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Skargi na funkcjonowanie wydziału komunikacji docierają stale do rybnickich radnych. Sprawę poruszyła ostatnio Mirela Szutka, która poprosiła magistrat o utworzenie dodatkowych stanowisk w obleganym wydziale.  - Zwracam się z prośbą o reorganizację wydziału komunikacji i zatrudnienie 2-3 dodatkowych pracowników dla tego wydziału. Klienci czekają w kolejce przed Urzędem Miasta od wczesnych godzin rannych, a nawet można powiedzieć nocnych -argumentuje radna.

Jak się okazuje, rezerwacje internetowe zajęte są obecnie na 2 miesiące do przodu, sporo rezerwacji przepada z różnych powodów, więc liczba niezałatwionych spraw wzrasta. - Ten system jest dobry, ale w krótszej perspektywie czasowej np. jednego miesiąca. Drugą ważną kwestią byłoby oddzielenie klientów instytucjonalnych (dealerzy samochodowi, firmy leasingowe, transportowe), których jest bardzo dużo w naszym mieście od klientów prywatnych. Powinny być dla nich przygotowane dwa czy trzy osobne stanowiska. Trzecią kwestią jest brak wystarczającej liczby pracowników. Obsługa Wydziału Komunikacji pracuje w dodatkowych godzinach, które są tylko do wybrania, a wybierać nie ma kiedy, bo za mało pracowników. Bez radykalnych zmian sytuacja nie ulegnie poprawie – stwierdza Szutka.

Prezydent Piotr Kuczera rozkłada ręce, bo dodatkowe stanowiska, to dodatkowy koszt dla urzędu. - Zwiększenie liczby etatów wiąże się ze zwiększeniem wydatków na administrację, a tego typu wydatki wobec braku akceptacji Rady Miasta Rybnika nie zostały uwzględnione w obowiązującym budżecie miasta – przyznaje.  Kolejnym jest sprzęt, a raczej jego brak. - Wszystkie czynności związane z rejestracją pojazdu muszą być ewidencjonowane w Centralnej Ewidencji Pojazdów, która funkcjonuje w sieci wyodrębnionej od Internetu i obsługiwana jest za pośrednictwem stanowisk dostarczonych na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych w ilościach przez to ministerstwo ustalonych – przyznaje prezydent.  Uspokaja, że podjęte zostały działania mające przynieść poprawę funkcjonowania wydziału.