Marketing automation – uratuj porzucone koszyki i zwiększ wartość transakcji klientów
Klient długo przeglądał produkty w Twoim sklepie internetowym i włożył je do koszyka, ale nie sfinalizował transakcji? Zastanawiasz się, jak przekonać go do powrotu do sklepu i złożenia zamówienia? Poznaj marketing automation – umożliwia wysyłanie spersonalizowanych komunikatów, które ratują porzucone koszyki.
Jak działa marketing automation?
Marketing automation polega na zautomatyzowaniu działań marketingowych za pośrednictwem wielofunkcyjnego narzędzia, które zbiera informacje o użytkownikach sklepu internetowego. Następnie odbiorcy są segmentowani według określonych założeń. Kolejnym krokiem jest tworzenie spersonalizowanych komunikatów – zarówno e-mailowych, jak i wyświetlanych na stronie internetowej – które mają o wiele wyższą skuteczność w porównaniu do masowej reklamy. W efekcie nakłonienie użytkownika strony do powrotu do porzuconego koszyka czy przekonanie go do zakupu komplementarnego lub droższego produktu jest łatwiejsze i zautomatyzowane.
Marketing automation pozwala nie tylko zwiększyć przychody, ale także zredukować wydatki. Automatyzacja działań marketingowych sprawia, że pracownicy firmy nie muszą wykonywać wielu żmudnych i powtarzalnych czynności, np. wysyłać wiadomości klientom na określonym etapie transakcji.
Aby poznać aż 8 powodów za wdrożeniem marketing automation w Twojej firmie, przeczytaj ten artykuł: https://adcookie.pl/nie-rob-wszystkiego-sam-czyli-dlaczego-warto-wdrozyc-rmarketing-automation-w-swojej-firmie/.
Marketing automation a porzucone koszyki
Wyobraź sobie, że klient w sklepie stacjonarnym nagle zostawia koszyk wypełniony zakupami i wychodzi. Nie wiesz, co było powodem jego zachowania i nie masz pojęcia, jak zachęcić go do powrotu i skończenia zakupów. Narzędzia marketing automation w sklepie internetowym umożliwia przeanalizowanie zachowania klienta i stworzenie spersonalizowanego komunikatu, który może skłonić tę osobę do sfinalizowania transakcji.
Popularne przyczyny porzuceń koszyków to:
- zbyt wysokie koszty wysyłki,
- brak preferowanej formy płatności,
- obowiązek założenia konta,
- długi czas oczekiwania na dostawę,
- za wolne ładowanie strony,
- porównanie finalnego kosztu zakupu z ofertą konkurencji,
- brak możliwości zapisania koszyka lub wysłania listy na e-mail,
- wstrzymanie się z zakupem, aby go jeszcze przemyśleć.
Marketing automation pozwala na automatyczne wysyłanie komunikatów zarówno zarejestrowanym, jak i anonimowym użytkownikom sklepu.
Pierwsza grupa może otrzymać wiadomość e-mail z porzuconymi produktami i kodem uprawniającym do 10% zniżki lub darmowej wysyłki. Jeśli produkt jest jednym z ostatnich w magazynie, e-mail może zawierać informację o zbliżającym się wyczerpaniu zapasów. Analogiczne komunikaty mogą być wyświetlane na stronie internetowej, aczkolwiek w formie komunikatów web push. Jedynym warunkiem jest uzyskanie zgody użytkownika, który nie chce zakładać konta, na ich wyświetlanie.
Wiadomości zachęcające do powrotu do porzuconego koszyka mogą wykorzystywać również cross-selling i up-selling. Cross-selling polega na rekomendowaniu produktów komplementarnych. Jeżeli w sklepie internetowym z armaturą łazienkową klient pozostawił w koszyku umywalkę, e-mail może przypomnieć o tym produkcie i zasugerować skorzystanie z promocji – zakupienie również baterii umywalkowej w niższej cenie. Z kolei up-selling polega na rekomendowaniu produktu o klasę wyższego, który można zdobyć za niewiele wyższą kwotę.
Marketing automation umożliwia maksymalizację zysku dzięki zredukowaniu liczby porzuconych koszyków poprzez oferowanie klientom okazyjnych ofert i spersonalizowane komunikaty. Warto połączyć trafne przypomnienia z cross-sellingiem lub up-sellingiem, aby osiągnąć jeszcze lepszy efekt.
Materiał zewnętrzny
Najnowsze komentarze