Czwartek, 16 maja 2024

imieniny: Andrzeja, Jędrzeja, Adama

RSS

Marketing automation – uratuj porzucone koszyki i zwiększ wartość transakcji klientów

25.09.2020 11:18 | 0 komentarzy | MK

Klient długo przeglądał produkty w Twoim sklepie internetowym i włożył je do koszyka, ale nie sfinalizował transakcji? Zastanawiasz się, jak przekonać go do powrotu do sklepu i złożenia zamówienia? Poznaj marketing automation – umożliwia wysyłanie spersonalizowanych komunikatów, które ratują porzucone koszyki.

Marketing automation – uratuj porzucone koszyki i zwiększ wartość transakcji klientów
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Jak działa marketing automation?

Marketing automation polega na zautomatyzowaniu działań marketingowych za pośrednictwem wielofunkcyjnego narzędzia, które zbiera informacje o użytkownikach sklepu internetowego. Następnie odbiorcy są segmentowani według określonych założeń. Kolejnym krokiem jest tworzenie spersonalizowanych komunikatów – zarówno e-mailowych, jak i wyświetlanych na stronie internetowej – które mają o wiele wyższą skuteczność w porównaniu do masowej reklamy. W efekcie nakłonienie użytkownika strony do powrotu do porzuconego koszyka czy przekonanie go do zakupu komplementarnego lub droższego produktu jest łatwiejsze i zautomatyzowane.

Marketing automation pozwala nie tylko zwiększyć przychody, ale także zredukować wydatki. Automatyzacja działań marketingowych sprawia, że pracownicy firmy nie muszą wykonywać wielu żmudnych i powtarzalnych czynności, np. wysyłać wiadomości klientom na określonym etapie transakcji.

Aby poznać aż 8 powodów za wdrożeniem marketing automation w Twojej firmie, przeczytaj ten artykuł: https://adcookie.pl/nie-rob-wszystkiego-sam-czyli-dlaczego-warto-wdrozyc-rmarketing-automation-w-swojej-firmie/.

Marketing automation a porzucone koszyki

Wyobraź sobie, że klient w sklepie stacjonarnym nagle zostawia koszyk wypełniony zakupami i wychodzi. Nie wiesz, co było powodem jego zachowania i nie masz pojęcia, jak zachęcić go do powrotu i skończenia zakupów. Narzędzia marketing automation w sklepie internetowym umożliwia przeanalizowanie zachowania klienta i stworzenie spersonalizowanego komunikatu, który może skłonić tę osobę do sfinalizowania transakcji.

Popularne przyczyny porzuceń koszyków to:

  • zbyt wysokie koszty wysyłki,
  • brak preferowanej formy płatności,
  • obowiązek założenia konta,
  • długi czas oczekiwania na dostawę,
  • za wolne ładowanie strony,
  • porównanie finalnego kosztu zakupu z ofertą konkurencji,
  • brak możliwości zapisania koszyka lub wysłania listy na e-mail,
  • wstrzymanie się z zakupem, aby go jeszcze przemyśleć.

Marketing automation pozwala na automatyczne wysyłanie komunikatów zarówno zarejestrowanym, jak i anonimowym użytkownikom sklepu.

Pierwsza grupa może otrzymać wiadomość e-mail z porzuconymi produktami i kodem uprawniającym do 10% zniżki lub darmowej wysyłki. Jeśli produkt jest jednym z ostatnich w magazynie, e-mail może zawierać informację o zbliżającym się wyczerpaniu zapasów. Analogiczne komunikaty mogą być wyświetlane na stronie internetowej, aczkolwiek w formie komunikatów web push. Jedynym warunkiem jest uzyskanie zgody użytkownika, który nie chce zakładać konta, na ich wyświetlanie.

Wiadomości zachęcające do powrotu do porzuconego koszyka mogą wykorzystywać również cross-selling i up-selling. Cross-selling polega na rekomendowaniu produktów komplementarnych. Jeżeli w sklepie internetowym z armaturą łazienkową klient pozostawił w koszyku umywalkę, e-mail może przypomnieć o tym produkcie i zasugerować skorzystanie z promocji – zakupienie również baterii umywalkowej w niższej cenie. Z kolei up-selling polega na rekomendowaniu produktu o klasę wyższego, który można zdobyć za niewiele wyższą kwotę.

Marketing automation umożliwia maksymalizację zysku dzięki zredukowaniu liczby porzuconych koszyków poprzez oferowanie klientom okazyjnych ofert i spersonalizowane komunikaty. Warto połączyć trafne przypomnienia z cross-sellingiem lub up-sellingiem, aby osiągnąć jeszcze lepszy efekt.

Materiał zewnętrzny