Niedziela, 2 czerwca 2024

imieniny: Erazma, Marianny, Marzanny

RSS

Koniec z reklamową pstrokacizną na ulicach?

21.06.2018 07:00 | 1 komentarz | mak

Specjaliści opracowali założenia uchwały krajobrazowej, która będzie określała zasady umieszczania reklam, obiektów małej architektury i ogrodzeń na terenie Wodzisławia. Część przedsiębiorców ma jednak zastrzeżenia.

Koniec z reklamową pstrokacizną na ulicach?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Nowy budynek

Z kolei Michał Biernacki podał przykład Małego Rynku w wodzisławskim centrum. Podkreślał, że trzeba wziąć pod uwagę architekturę tego miejsca. Obiekt jest stosunkowo nowy i został zaprojektowany tak, by uwzględniać estetyczną ekspozycję reklam. Natomiast jeśli zastosuje się proponowane wymogi, to obiekt przestanie ładnie wyglądać. Poza tym propozycje z uchwały krajobrazowej nie uwzględniają sytuacji, że w obiekcie - jakim jest Mały Rynek - działa naprawdę wielu przedsiębiorców i w myśl założeń uchwały nie każdy będzie mógł pozwolić sobie na jednakową reklamę.

Głos zabrał też Roman Juzek, wodzisławski radny. Wskazał, że już dziś handel poza centrum jest łatwiejszy niż w okolicach rynku. A jeśli dojdą dodatkowe, restrykcyjne rygory pisane „zza biurka”, to przedsiębiorcom będzie jeszcze trudniej.

Prezydent Mieczysław Kieca zapowiedział, że zebrane głosy posłużą do dalszej analizy projektu uchwały krajobrazowej.

(mak)

Ludzie:

Mieczysław Kieca

Mieczysław Kieca

Prezydent Wodzisławia Śl.