Sobota, 1 czerwca 2024

imieniny: Jakuba, Hortensji, Gracjany

RSS

Wiadomo już, kto zaprojektuje nowy most łączący Nędzę i Rudnik

26.02.2020 07:51 | 0 komentarzy | mad

Po ponad dwóch miesiącach od ukazania się informacji z otwarcia ofert na wykonanie projektu mostu nad Odrą w nowym śladzie drogi wojewódzkiej nr 421 na terenie gmin Rudnik i Nędza, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach ogłosił informację o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Wiadomo już, kto zaprojektuje nowy most łączący Nędzę i Rudnik
Budowa mostu łączącego dwie gminy Raciborszczyzny to inwestycja wyczekiwana od lat. Tak prezentuje się obecna przeprawa promowa Grzegorzowice-Ciechowice (fot. arch. portalu Nowiny.pl)
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Przypomnijmy, przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach było wykonanie dokumentacji projektowej oraz nadzór autorski nad zadaniem związanym z budową nowego śladu drogi wojewódzkiej nr 421 na terenie gmin Rudnik i Nędza wraz z przeprawą odrzańską. Planowana inwestycja pobiegnie polami i terenami zalesionymi, a konkretnie obejmie odcinek od skrzyżowania ul. Powstańców Śląskich z ul. Młyńską (gm. Rudnik) do okolic granicy miejscowości Ciechowice i Zawada Książęca. Most ma powstać w odległości około 1 km na północ od istniejącego promu (czyli w górę, w przypadku Rudnika zahaczając już o Łubowice). Szerokość pasa ruchu na moście ma wynieść 3,5 m i ma być zaprojektowany z uwzględnieniem ciągu pieszego i rowerowego. Na ten cel zostanie udzielone dofinansowanie z budżetu państwa w wysokości 3,4 mln zł w ramach Programu „Mosty dla Regionów”.

Spośród wszystkich ofert wybrano tą najtańszą. Zadaniem zajmie się konsorcjum firm - lider IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo z Wrocławia, partner - IDOM Consulting, Engineering, Architecture z Hiszpanii za kwotę 2 mln 405 tys. zł brutto. Pomiędzy najtańszą a najdroższą ofertą była spora różnica, bo ponad 1 mln 500 tys. zł. Najwięcej zażyczyła sobie firma Mosty Gdańsk - 3 mln 908 tys. zł brutto. Wykonanie zadania ma nastąpić do 15 grudnia 2021 r.

Był to już drugi przetarg. Pierwszy unieważniono, bo swój akces zgłosił tylko jeden podmiot przewyższający zakładany budżet. Była to firma Egis Poland z Warszawy, chcąc za wykonanie projektu prawie 4 mln 200 tys. zł brutto, natomiast ZDW planowało przeznaczyć 3 mln 264 tys. zł brutto. Po drugim przetargu zgłosiło już 12 podmiotów, z tym że Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach postanowił przeznaczyć na zadanie więcej, bo 4 mln 54 tys. zł brutto. I tym razem wszystkie oferty zmieściły się w zakładanym budżecie.