Widzisz @bobo1, w Polsce w/g art. 1 Konstytucji cyt. "Ustrój Rzeczypospolitej Polskiej opiera się na podziale i równowadze władzy ustawodawczej, władzy wykonawczej i władzy sądowniczej. 2. Władzę ustawodawczą sprawują Sejm i Senat, władzę WYKONAWCZĄ Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej i Rada Ministrów, a władzę sądowniczą sądy i trybunały. " Przy czym art173 tejże Konstytucji mówi że cyt." Sądy i Trybunały są władzą odrębną i niezależną od innych władz." To znaczy, że żadna władza (Sejm, Senat i prezydent) nie może na nią wpływać ani nic nakazać w trakcie osądzania. Bo Konstytucja w art. 45 mówi że cyt. "Każdy ma prawo do sprawiedliwego i jawnego rozpatrzenia sprawy bez nieuzasadnionej zwłoki przez właściwy, niezależny, bezstronny i niezawisły sąd." Czyli do zakończenia procesu sądowego wyrokiem prawomocnym, nikt nie może wdń interweniować, jasne? Prerogatywa prezydenta mówiącą o ułaskawieniu art. 239 w wyroku Sądu Najwyższego w składzie rozszerzonym mówi że cyt." Sąd Najwyższy w uchwale z dnia 31 maja 2017 r. I KZP 4/17 jednoznacznie stwierdził, że prawo łaski może być realizowane wyłącznie wobec prawomocnie skazanych osób, których winę stwierdzono prawomocnym wyrokiem sądu (osób skazanych), a zastosowanie prawa łaski przed datą prawomocności wyroku nie wywołuje skutków procesowych. Sygn. akt I KZP 4/17" Jeszcze coś chcesz skomentować?
Napisany przez alexachililover, 09.02.2024 14:20
Najnowsze komentarze