Niedziela, 29 września 2024

imieniny: Michała, Michaliny, Gabriela

RSS

Zgłoś komentarz do moderacji

Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
@ aus W Europie mamy 4 główne systemy zasilania kolejowego: 1,5kV stałego, 3 kV stałego, 15 kV 16 2/3Hz (taka nietypowa częstotliwość - wymagająca skomplikowanych podstacji), 25 kV 50 Hz, jeszcze jest też 750V (głównie Anglia). Każdy system ma swoje zalety ale też wady. Więcej info: docplayer.pl/107676260-Rodzaje-trakcji-w-europie-zolty-25kv-50hz.html Bardzo prawdopodobna jest również zmiana napięcia na CMK - wynika to z planów wprowadzenia w przyszłości na CMK prędkości maksymalnej powyżej 230 km/h, którą tą prędkość wskazuje się jako górną granicę efektywności systemu 3 kV. Ale to wiąże się z zakupami nowoczesnego taboru - bo modernizacja nie zawsze będzie opłacalna (trzeba będzie na nowo robić testy, dopuszczenia, zmiany dokumentacji...) a zanim do tego dojdzie to minie spoooro czasu. Tym bardziej że będą tacy co będą mówić że skoro mamy dużo sprzętu na 3kV DC - to po co inwestować w sieć 25 kV AC (oraz loki)...

Napisany przez ~Obywatelka25, 22.08.2023 14:54

W powodzie zgłoszenia wpisz jak najwięcej informacji. Możesz pozostawić do siebie numer kontaktowy.
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 3.149.239.225 / ec2-3-149-239-225.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)