środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

Zgłoś komentarz do moderacji

Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Do Radio Teheran Prosto powiadasz też bym tak chciał, lecz kolej to nie droga że każdy dom ominiesz i na każdą górkę wjedziesz. TEK rozważył prawie prosty odcinek biegnący częściowo po śladzie lk 875 na była KWK Maja (Wodzisław Wilchwy) i dalej skierować obok potoku mszańskiego i pod mostem A1 przejść koleją. Tylko to jest kwota rzędu 10x większa od lk 159 przez Godów. Do robót jakie należałoby wykonać to melioryzacja potoku odwodnienie i nasyp z jednej strony. Wykonać 7 wiaduktów i 5 naprawić, 2 mosty zrobić pogłębienie pod mostem A1 - praktycznie tunel bo w tej chwili jest tam prześwit 3 metry a trzeba minimum 5,5 metra, ale to jest wszystko do wykonania. Za to dochodzimy do sedna wykupić ziemie na odcinku całej Mszany wyburzyć z pięć domów już widzę te sprzeciwy ludzi czy wypłacanych czy zaraz obok. A co zyskamy 5 minut krócej i Wodzisław osiedle Wilchwy i Mszana w zasięgu kolei. Co stracimy: Jastrzębie Moszczenica osiedle złote Łany, Jastrzębie Szotkowice (możliwe obsłużenie strefy ekonomicznej pola Gołkowice w Skrzyszowie), Godów, Łaziska, Turza. Dodatkowo drugi tor do Turzyczki od Wodzisławia co zwiększy przepustowość linii Olza-Wodzisław, brak możliwości połączenia linii czeskiej 320 z lk159 np. w miedzy Godowem a Łaziskami dla szybkiego połączenia o co zabiegają Czesi Ostrawy z Katowicami przez Bogumin, Katowice Piotrowice itd. Pytanie jest prostenie lepiej te pieniądze wydać na odtworzenie przelotowej linii lk 159 Wodzisław-Godów-Jastrzębie i lk170 Jastrzębie -Zebrzydowice z pętlą od Granicznej do lk 170 obok podhalańskiej praktycznie całe Jastrzębie w zasięgu kolei pasażerskiej masz dodatkowo nie masz ślepego toru a przelot w tej samej cenie. Czas przejazdu około 20 minut Jastrzębie Zdrój- Wodzisław PKP E3 jedzie dłużej i jakoś ludzie nie narzekają w gorszych warunkach. A pociąg do Katowic choćby jechał 1:15 np. z Arki bożka ze wszystkimi przystankami po trasie to nawet jeśli jakimś cudem udałoby się mieć pociąg na górnym według projektu nierealnego miasta przez szkody górnicze to trzeba tam dojechać np. komunikacją miejską przesiąść się itd. Znając ludzi wolą siąść i dojechać na miejsce z punktu A do punktu B bez ruszania się choćby mieli jechać 10 minut dłużej i nie zaliczyć dwóch przesiadek pierwsze z miejskiego do pociągu następnie przesiadka w Orzeszu lub Tychach.

Napisany przez ~maziizam, 01.04.2019 23:53

W powodzie zgłoszenia wpisz jak najwięcej informacji. Możesz pozostawić do siebie numer kontaktowy.
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 18.188.219.131 / ec2-18-188-219-131.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)