Hmmm... chyba nie doczytałem. Co to za alternatywa, którą oferują KŚ? Jeśli połączenia transgraniczne do Ostravska mają wrócić, to nie może to być tylko relacja Bohumin - Chałupki bez skomunikowania z pociągani w innych relacjach. Rozumiem, że nie każde miasto może mieć bezpośrednie połączenie, ale przy uruchomieniu pociągów w relacji Katowice - Rybnik - Wodzisław - Chałupki - Bohumin, nie można zapominać o pasażerach z Raciborza (Opola czy Wrocławia, tak wiem KŚ nie obsługuje tych relacji). Nie może być tak, że pociąg z Raciborza przyjeżdża do Chałupek a pociąg do Bohumina odjechał przed kwadransem a kolejny będzie za dwie godziny. To samo przy powrocie z Czech. Przy tak skonstruowanej ofercie, KŚ nigdy nie przyciągną pasażerów ponad tych 5 na pociąg... Ciekawym rozwiązaniem, które być może przyciągnęłoby też innych pasażerów aglomeracji, może być bezpośredni przyspieszony w relacji Katowice - Chorzów - Świętochłowice - Ruda Chebzie - Ruda Śląska - Gliwice - Kuźnia Raciborska - Racibórz - Chałupki - Bohumin. Zahacza o główne miasta Metropolii (w sumie ca. 930 tyś. mieszkańców) i jednoczenie dałby możliwość dojazdu z Raciborza do Katowice w nieco poniżej 1h30. Ale to też nie powinien być jeden pociąg w południe.
Napisany przez ~Leszko, 27.04.2022 17:57
Najnowsze komentarze