Do Ja 11 - kilometry z prędkością mają znaczenie, ale patrząc całościowo. W przypadku Racibórz -Gliwice przez Kuźnie Raciborską nie ma szkód górniczych, a lk151 jest robiona na 160 km/h jest to linia magistralna Trans Europejska E65, a linia lk 137 ma tam 120 dla towarów a pasażerskie chyba 160 km/h i jest to trasa krótsza z mniejszą ilością przystanków. Za to ta dłuższa przez Rybnik to na lk140 to 80-100 km/h, a lk 149 i lk141 to średnio 50 km/h plus miejsca szkód górniczych około III kategorii wiec czas przejazdu ponad dwa razy dłuższy. A jeśli odnosisz się do Jastrzębie tam trasa dłuższa na Wodzisław jest bez szkód górniczych i dużo większą prędkością, a dodatkowo przy budowie KDP (CPK) będzie najkrótszą trasą i z prędkością nieporównywalną do tych uzyskanych przy ciągłym remoncie na odcinku Jastrzębie-Pawłowice czyli 30-50 km/h. A co do połączenia kolejowego Jastrzębia zawsze mówiliśmy o dwóch możliwych wariantach linii Wodzisław-Jastrzębie (lk159 i 875) oraz przelotu na Zebrzydowice lk170. Tu dużo osób zarzucało że KWK Bzie będzie fedrować pod linią lk 170 - nie nie będzie gdyż pomysł szybu wentylacyjnego upadł w Zebrzydowicach przez co wentylacyjnie nie jest to do ogarnięcia a pozostałości po Jas-Mos przejmuje SRK od września i pomysł przekopu wentylacyjnego z szybu Jas 1 pod miastem w kierunku szybu Bzie-Debina (Jan Paweł) przez co szło wentylacyjnie to ogarnąć poszedł się paść. Jedyne co zostanie wydobywane to pole Jastrzębie przez Borynie i Zofiówkę czyli północ Jastrzębia Zdroju.
Napisany przez cocolino, 07.04.2021 16:10
Najnowsze komentarze