@Ja11 - tak i ogólnie wariant ten aby ta linia biegła mniej więcej wzdłuż A1 jest zgodny z tym co PKP planowały od lat. Paru znanych mi autorytetów transportowych też wspiera takie wersje. Pomysł aby wprowadzić CPK od wschodniej strony Jastrzębia w zasadzie spotkał się z krytyką wszystkich od samorządów, po mieszkańców a nawet JSW. Obecna wersja mogłaby być zaakceptowana i poparta przez wszystkie samorządy w regionie bo: 1) Rybnik, Rydułtowy, Radlin, Racibórz, Wodzisłąw będą miały dostęp do szybkich pociągów które będą miały zjazdy do stacji Rybnik (od płn) i Wodzisław (od płd). 2) powstaną też zjazdy umożliwiające jazdę pociągów do Żor, Wisły, a nawet Jastrzębia jeśli odbudowana zostanie linia z Jastrzębia do Żor. 3) Jastrzębie jeśli powstanie przystanek w Mszanie będzie mogło korzystać z pociągów tranzytowych (jedno mogą zajeżdżać do Rybnika i Wodzisławia ale przecież nie wszystkie). 4) Czerwionka jeśli powstanie przystanek w Czerwionce. TEKowcy chcą przesunięcia linii w lewo i uruchomienia przystanku Wodzisław Wilchwy - co ciekawe niepotrzebnie dublującego istniejącą stację Wodzisław Śląski. W Starostwie i UM wiedzą o co chodzi więc ich bagatelizują no ale oni lubią szum i opary absurdu.
Napisany przez Arteks, 08.01.2021 19:19
Najnowsze komentarze