Łącznik lk 159 https://www.atlaskolejowy.net/pl/slaskie/?id=baza&poz=4643 z cz 320/1 https://www.atlaskolejowy.net/cz/moravskoslezsky/?id=baza&poz=9528 najniższy punk lk 159 to Godów 214 mnpm Dolna Lutynia to 205 ale i tu musi być połączenie. Wszędzie indziej masz górki obok autostrady 50 metrów - autostrada idzie w wykopie 20 metrów jeszcze musiałbyś z 20-30 metrów głębiej tam zrobić wykop albo tunel co da koszty większe niż cały odcinek Wodzisław-Jastrzębie mało z tego nie unikniesz wiaduktu nad autostradą dla połączenia Bogumin-Wodzisław. Co do prędkości da się podnieść ją znacznie tylko problem jest przed samym Godowem od strony Łazisk tam będzie 60-80 km/h - łuk reszta do 120 zrobisz bez problemów. Oczywiście zrobiłbym wtedy nad dk78 dwa wiadukty nad koleją Wodzisław nad lk 158 i 159 oraz w turzy nad lk 158 - tam gdzie idzie bezkolizyjność. Powiem tak kolej i tak bedzie bezkonkurencyjna nawet mając 20 km z prędkością średnią 60 km/h(z postojami na przystankach) da lepszy czas niż 12 km z prędkością 50 km/h na Wodzisławskie plus korki światła itd. 20 minut Wodzisław PKP - Jastrzębie Górne a Wodzisław Miasto - Jastrzębie Zdrój 15 minut dla SKM to dużo lepiej niż E3/W10 w lepszym standardzie z ubikacja i mniejszym ryzykiem wypadku. A w 30 minut Rybnik Katowice w 1:10 dla osobowego dla pośpiecha w godzinę. Moim zdaniem jest dobrym czasem przez Pawłowice nie uzyskasz tego bo zaraz szlakowa będzie ograniczona do 30-50 km/h ze względu na szkody plus przesiadki da z 1:30 do 2h wiec na pewno nikt nie będzie tam jeżdził
Napisany przez cocolino, 24.09.2019 13:25
Najnowsze komentarze