Jest możliwość jeszcze budowy od lk 875 KWK Maja przez Mszanę ale tam to już w ogóle kosmos cena i problemy techniczne i społeczne. Przebieg toru obok potoku Mszańskiego z jego melioryzacja, i wysiedleniem z 10 -20 domów, wiadukty na Skrzyszowskiej, Mszańskiej i Turskiej, pogłębienie pod mostem A1 nad potokiem Mszańskim o ile da radę - prostowanie potoku mszańskiego itd. Co kiedyś szacowałem to z 10 razy drożej niż odbudowa lk 159 a protestach mieszkańców nie wspomnę, pseudo ekologów itd. Po prostu coś co było linią kolejową jest dużo łatwiej znowu przywrócić do tej linii. A co do szprych CPK to ci co rysują te szprychy to malarze którzy w terenie nigdy nie byli tylko grubą kasę kasę biorą i nie ma potrzeby od strony chybia dodatkowej linii kolejowej robić do Bogumina bo normalnie magistrala przez Zebrzydowice Piotrowice - Dziećmorowice-Bogumin wyrabia spokojnie. Problem jest od strony Wodzisławia na Bogumin i tu upieczenie połączenia do Jastrzębia i odciążenie Chałupki Wodzisław i skrócenie go na Wodzisław-Łaziska-Dolna Lutynia-Bogumin jest zasadne. A odtworzenie Zebrzydowic-Jastrzębia jako trasa regionalna plus awaryjna jest wystarczające.
Napisany przez cocolino, 19.09.2019 19:30
Najnowsze komentarze