Po pierwsze 500mln rządowych to nie pieniądze Jastrzębia, bo jak tak to dawno, by już go miasto rozwaliło na duperele, a wszystkich obywateli Polski. Średnio każdy obywatel polski w wieku produkcyjnym dał na to 20 zł. I linia ma dać najwięcej pożytku jak największej ilości obywateli. To czy pasażer jedzie do Jastrzębia z Wodzisławia czy z Jastrzębia do Wodzisławia nie ma znaczenia. No chyba, że zależy wam zapakować ludzi z Jastrzębia i wywieź do macierzy jednorazowo? To powinno zależeć całemu regionowi szczególnie miastu Jastrzębie i Wodzisław oraz pozostałym Radlinowi, Rybnikowi Rydułtowom, Raciborzowi, Żorom bo to linia spajająca region. No chyba, że Jastrzębie chce być na zadupiu tak jak Cieszyn choć Ci oprócz połączenia na Katowice bardzo zabiegają za połączeniem na Bielsko przez Goleszów, a i na Jastrzębie chętnie widzieli by odbudowane połączenie na subregion zachodni czy Gliwice. Zarzucacie TEK'owi, że chce tylko dworzec w Zdroju to wasze wymysły, zabiega oprócz Zdroju: Szotkowice, Moszczenica, Górne(przesuniecie stacji bliżej dworca autobusowego (jest to możliwe i wykonalne) szczególnie, że jak na razie Policja zrezygnowała z nowej komendy bo nie ma na nią kasy, Graniczna. Chcemy przekonać władze na linię przelotową z dobudową 3,5 km linii kolejowej obok podhalańskiej i połączyć z linią na Zebrzydowice. W ten sposób mamy prawie całe Jastrzębie w zasięgu kolei i dodatkowe przystanki: Arki bożka, obok obi, Ruptawa i Cisówka. Takie coś daje niesamowite możliwości: oprócz Kolei na Katowice (nawet w dwóch wariantach), SKM, to również pociągi Gliwice-Knurów-Leszczyny-Rybnik, Radlin-Wodzisław-Jastrzębie-Zebrzydowice-Cieszyn, pociągi na Wisłę czy Bielsko. A kolej na Pawłowice przez szkody górnicze to porażka i utopienie kasy co najmniej przez 15-20 lat.
Napisany przez maziizam, 05.04.2019 14:08
Najnowsze komentarze