40km/h to zwolnienia na głowicach rozjazdpwych przy jeździe z ostrza lub na ostrze rozjazdu o określonych parametrach. Maszynista jest informowany o tym fakcie poprzez sygnał na semaforze. Zastosowanie rozjazdów, po których z ostrza bądź na ostrze można jechać więcej niż 40km/h w wielu przypadkach wymaga przeprofilowania linii, co często wykracza poza rewitalizację. Dobrym przykładem jest Rybnik Towarowy, gdzie wjazd od strony Obszar jest na naprawdę ostrym łuku, dotego pod 3 torowym wiaduktem. Złym przykładem jest Olza, gdzie pomimo jazdy na wprost po rozjazdach, wjazd w grupę osobową odbywa się z prędkością do 40km/h przy przelocie przez stację, z powodu zbyt krótkich torów w grupie pasażerskiej. Można było to pominąć podczas rewitalizacji poprzez instalację na odpowiednich sygnalizatorach wskaźników w19 i w20 (odsyłam do instrukcji ie-1). Z powodu ich braku pociągi jadące przelotowo przez Olzę pomimo jazdy przez rozjazdy "na wprost", muszą zwalniać w rejonie OlA do 40km/h. Co do felernej 30 w Rybniku Towarowym na RTF, jest ona tylko na torze nr 2, czyli dla jazdy od Obszar. Jadąc w kierunku Obszar w głowicy rozjazdowej na RTF jedzie się 40km/h (ostry łuk, jazdy z ostrza), za wiaduktem szlakowa 60km/h (tylko).
Napisany przez Artur Klimek, 20.04.2017 14:04
Najnowsze komentarze