@bystrzak - palnąłeś straszne głupstwo... Gdyby ilość od ilości aut zależała kolej to w Niemczech czy Austrii zlikwidowanoby ją już w latach 70. Skoro w Polsce plany kolei aglomeracyjnej ma nawet wymierający Wałbrzych - dlaczego nie ROW i dlaczego nie Jastrzębie? Skoro pozyskuje się setki milionów na nowe drogi które po kilku latach i tak się zatykają - czemu w końcu nie iść po rozum do głowy i inwestować w poważny transport zbiorowy? Kto mówi że kolej do Jastrzębia miałaby być odbudowana po dawnej nieprzydatnej nikomu trasie? Tylko dostęp jastrzębskich osiedli miałby konkretny sens. Autobusy są mało atrakcyjne dla ludzi bo... też stoją w korkach. Pociąg, szybka kolej miejska, metro - cieszą się takim powodzeniem na całym świecie bo są szybkie, niezależne, mogą przewozić duże ilości pasażerów i przy tym ekologiczne. Poza tym drogi nie kreują za bardzo nowych miejsc pracy bo stacje benzynowe będą tak czy owak - tam gdzie dobrze funkcjonuje kolej tam tworzą się przy dworcach punkty handlowe, gastronomiczne, handlowe, kasowe itd.
Napisany przez Arteks, 29.07.2015 12:47
Najnowsze komentarze