Ogólnie na linii 158 było dużo przejazdów, które były obsługiwane przez dróżnika. Przejazd na ulicy Dębowej w Wodzisławiu, dzisiaj sterowany na odległość z nastawni WSA za pośrednictwem kamer. Przejazd na Jastrzębskiej (obecnie należy do prywatnego właściciela) dawniej był sterowany z budki dróżnika, która stała przy torach, obecnie sterowany z nastawni WSB. Przejazd na Bogumińskiej w Wodzisławiu, obecnie automat. Przejazd na Starowiejskiej w Wodzisławiu, obecnie automat kat. C, przejazd przy przystanku w Czyżowicach, obecnie automat kat. C. Przejazd w Bełsznicy na ulicy Raciborskiej (przy dworcu) był również sterowany przez dróżnika, obecnie automat. Jeśli chodzi o mijankę w Czyżowicach, była ona modernizowana wraz z elektryfikacją i remontem linii w latach 80. Wcześniej również była tam mijanka, jednak zamiast jednej nastawni były dwa drewniane budynki, urządzenia mechaniczne oraz kształtowe semafory. Do dzisiaj pozostał ślad po drugim torze, bramka sieci trakcyjnej, latarnie oraz fundamenty po semaforach. Co do zdjęć, to z chęcią bym zobaczył jak ta mijanka funkcjonowała w czasach świetności. Z Twoich opowiadań można sobie wyobrazić jak elegancko było widać krzyżowanie się pociągów, bo warto dodać, że nastawnia była dość wysoka z tego co pamiętam.
Napisany przez Artur Klimek, 21.02.2014 00:12
Najnowsze komentarze