Aktualnie z Wodzisławia do Rybnika jedzie się dłużej niż z Rybnika do Wodzisławia. Jest to spowodowane niewyremontowanym prawym torem z Wodzisławia do podg Radlin Obszary. Na tym torze jest szlakowa 30km/h. Blokada liniowa nie jest przystosowana do wypuszczania pociągów z Wodzisławia po lewym torze, na którym jest 60km/h, Należało by przerobić całe urządzenia sterowania ruchem kolejowym na tej stacji. Dziwi mnie również wydłużony czas rozkładowy między Rybnikiem a Rybnikiem Towarowym. Zauważyłem, ze pociągi jadące na Racibórz miały rozkładowo mniej minut na przejazd tym odcinkiem niż pociągi na Wodzisław. Szlakowa na tym odcinku wynosi 80 km/h oraz punktowe ograniczenia przy wjeździe do Rybnika i przy byłym posterunku stwierdzania końca pociągu w Rybniku Towarowym. Także jest wiele absurdów. Przy modernizacji lini mogli też uwzględnić fakt, że ma wiele ciasnych łuków i zastosować odbojnice jak na górskich szlakach czy większe przechyłki. Wtedy można by było podnieść prędkość szlakową. No ale jak zwykle brakło pieniędzy i jeździmy tam z Vmax 60km/h.
Napisany przez Artur Klimek, 31.08.2012 13:31
Najnowsze komentarze