@luk: Piękne! Choć mam nadzieję, że do takiego stanu nie dojdziemy... Tzn.: stanu takiego zapuszczenia. Nie znam się na procedurach, ale zapytam o wsparcie dla tej inicjatywy włodarzy gmin które miałyby możliwość na tym skorzystać i PKP w Raciborzu, które ma pod swoją pieczą tą linię, a perspektywy roztoczę im na piśmie. Pod pojęciem "skorzystać" rozumiem naprawdę uruchomienie _szybkich_ przewozów pasażerskich na tej linii (z użyciem lekkich szynobusów). Nie dla ludzi w wieku produkcyjnym, którzy nie widzą nic poza swoimi autami, tylko dla młodzieży, która dojeżdża do szkół i ewentualnie "starek", co by chciały podjechać do Auchana w Raciborzu - bo tam pociągi kiedyś nie miały się po co zatrzymywać, ale odkąd są tam centra handlowe - wierzę, że to ma sens. Nie wykluczam też, że osoby pracujące, które wyjeżdżają w naszą stronę z Raciborza około 15:00 mogłyby być zainteresowane alternatywą do półgodzinnego stania w korku. Drogie paliwa to pryszcz w porównaniu z ich brakiem za 30 lat. Z tego powodu też musimy zachować linie kolejowe. A jak nadzieje pokładane w nanotechnologii i węglu (ale w kontekście nano właśnie) się spełnią, to nawet elektryfikacja nie będzie potrzebna, bo lokomotywy będzie się ładować. Do czasu jej rozwinięcia jeszcze paliw nam wystarczy. @Adrian Czarnota: kontakt wysłałem.
Napisany przez ~jasiu psota, 17.02.2012 16:19
Najnowsze komentarze