masz racje jasiu ale jak widzisz woleli dopłacać do lini jak ją wyremontować! Remont nawet rzędu 45 milionów zł. to nie jest wcale dużo. To tyle ile obwodnica Wodzisławia. Korzyści zaś na dwie dekady bardzo duże. Wyremontowana linia umożliwiła by: 1) rozwój szybkich i tanich lokalnych połączeń pasażerskich od Chałupek przez Olzę, Czyżowice, Wodzisław, Radlin i Rybnik. 2) rozwój transportu kolejowego dla lokalnych firm. 3) rozwój i możliwy przebieg szybkich połączeń dalekiego (np. Praga-Warszawa) i średniego (np. Katowice-Ostrawa) dystansu. 4) budowę przystanku Wodzisław Śląski-Centrum, który pozwoliłby na większe i częstsze korzystanie mieszkańców miasta i regionu z kolei. 5) rozwój kolejowego ruchu tranzytowego towarowego, wiele towarów produkowanych w ROW i GOP mogło by trafiać na południe Europy najkrótszą drogą przez Rybnik-Wodzisław do Bohumina i Ostrawy. 6) Awaryjne wykorzystanie lini Bohumin-Wodzisław-Rybnik-Katowice w razie nagłej sytuacji ( wypadek, wichura, awaria) która może wystąpić na odcinku Bohumin-Zebrzydowice-Katowice. Tutaj linia Bohumin-Wodzisław-Rybnik-Katowice jest jako j szybka i bezpiecza alternatywa dla strategicznie ważnych transportów woj. śląskiego i krajowych które z powodu ew. nagłego zdarzenia nie mogą być transportowane w/w linią Bohumin-Zebrzydowice-Katowice. Myślę że to wystarczające powody żeby tą niegdyś badzo ważną linie wyremontować i zachować. Szkoda tylko że w PKPe, w Warszawie, w Katowicach nikt tak nie myśli a wreszcie włodarze wielu lokalnych miejscowości o remont taki nie zabiegają słowem, pismem, dialogiem, przedstawieniem oczywistych faktów i korzyści.
Napisany przez ~Marekk, 04.02.2012 08:33
Najnowsze komentarze