1. Chałupki-Rybnik: 1:07 po naszych torach, >=1:20 przez Racibórz (po wyremontowanych) - dwa razy dalej jest i tyle, 2. Rozmawiałem z firmą WAMAX, która zajmuje się kładzeniem torów. W naszych warunkach modernizacja do klasy 120km/h około 0,9mln za km na nowiutkich szynach i podkładach (całość z robotą maszyny rzecz jasna!). 17km -> 15mln -> 1/3 wspomnianej ceny. Gdyby zostawić betonowe podkłady, to zeszło by do 10 mln około. 3. Dzisiaj od komputer naliczył 9 pociągów (za daleko mam do torów, żeby liczyć pasażerów...), w tym dwa towarowe. Szynobus za 2mln rozwiązałby problem (nie)rentowności pustych przewozów pasażerskich, a że mógłby jeździć dwa razy szybciej, to i może chętnych byłoby więcej. 4. Kolega, który miał do czynienia z problemem orzekł, że jedyna droga jest taka, że wójt uda się do marszałka województwa i uda mu się skłonić go do przeznaczenia części środków na dopłaty do przewozów pasażerskich dla nas. Gdzie tych środków na województwo było (kiedy miał z tym do czynienia) rzędu 800mln. 5. ...a przystanek w Wodzisławiu mogliby dać koło targu. Od 30-stu lat mogli...
Napisany przez ~jasiu psota, 04.02.2012 02:42
Najnowsze komentarze