Patrzę sobie właśnie na rozkład jazdy z 1990-1992 roku . Większość pociągów pokonywało trasę Chałupki - Wodzisław Śląski w czasie 27-28 minut , obecnie 42 minuty . Daje to prędkość średnią w 1992 roku : 40 km/h i 25,7 km/h obecnie. Odcinek Wodzisław - Rybnik 17 minut czyli 42 km/h w 1992 roku i 24 minuty czyli 30 km/h obecnie. Łącznie 22 minuty dłużej na odcinku Rybnik - Chałupki . Z 44 minut w 1992 roku do 1 godz i 6 minut obecnie. Teraz pytanie do specjalistów od infrastruktury , jakie ograniczenia obowiązywały na tym odcinku między 1990 a 1992 rokiem jeśli wogóle jakieś były . To nam da obraz czy to co było w 1992 roku to max dla tej linii , czy jednak da się zrobić coś więcej ? Inna sprawa że gdyby udało się uzyskać po remoncie czas przejazdu między Rybnikiem i Chałupkami z 1992 roku czyli 44 minut to daje nam czas jazdy Katowice - Chałupki 1h 50 minut . Czyli około 2h Katowice - Bohumin. Dla porównania Chopin obecnie pokonuje trasę Katowice - Bohumin w czasie 1h 31 m , mamy różnicę 29 minut. Zakładając że Chopin zatrzymuje się tylko w Rybniku i Wodzisławiu , możemy jeszcze odciąć 10 minut. To nam daje 20 minut różnicy. I co , jest się o co bić ?
Napisany przez ~luk, 31.01.2012 21:30
Najnowsze komentarze