@Korzeń: Mylisz się, to że postkomunistyczny PKS z Rybnika jest finansowym denatem, nie świadczy o innych PKS'ach, które obecnie albo są komunalizowane, albo przechodzą w prywatne ręcę (część z nich przejmuje np. spółka Veolia Transport). "Do autobusów miejskich łatwiej się wchodzi z wózkiem dziecięcym czy większym bagażem" - owszem, ale kto powiedział, że miejski przewoźnik nie może mieć turystycznego autokaru (np. KM Płock, MPK Poznań), a PKS miejskich autobusów (ot, PKS Rybnik, czy Gliwice obsługują linie komunikacji miejskiej). Wszystko zależy od tego, jaki rodzaj i wielkość taboru określi zamawiający, czyli gmina. Czesi pozbyli się Conecto, bo dostali dofinansowanie na nowe autobusy, poza tym nawet oferty 3-letnich autobusów zza zachodniej granicy nie dziwią, ktoś sprzedaje, bo skonczył mu się leasing, nie potrzebuje już tego autobusu, firma mu się sypie, czy po prostu chce mieć u siebie nowsze. 6 z 8 raciborskich Solin są w wersji międzymiastowej, 2 - turystycznej, więc dla jakiej prowincji? Do prowincji to się wysyła autobus podmiejski (np. Conecto). Co do cen biletów - wystarczy, że gmina dogada się w sprawie taryfy specjalnej, czyli ceny niższej, niż w standartowym cennika. Na bilety do Kuźni Rac., czy Lubomii od dawna to działa.
Napisany przez ~Tourliner, 25.04.2011 11:22
Najnowsze komentarze