Piątek, 17 maja 2024

imieniny: Sławomira, Paschalisa, Weroniki

RSS

Kącik ZUS

26.11.2019 00:00 PRA

Beata Kopczyńska – rzecznik regionalny ZUS Województwa Śląskiego

Jestem nauczycielką i pobieram świadczenie kompensacyjne. Nadarzyła mi się okazja, by podjąć dodatkową pracę, a konkretnie jest to udział w projekcie organizowanym przez miasto, jako logopeda? Czy pobierając takie świadczenie się tak zatrudnić?

Na podstawie przekazanych przez Panią informacji mogę udzielić jedynie ogólnej odpowiedzi, dotyczącej podjęcia pracy podczas pobierania nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego.

Jeśli nabędzie Pani prawo do nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego i w trakcie jego pobierania:

  • podejmie Pani pracę (nie tylko jako nauczyciel) w placówkach wymienionych w art. 1 Karty Nauczyciela1 – to zawiesimy prawo do świadczenia, bez względu na wysokość osiąganego przez Panią przychodu,
  • podejmie Pani inną pracę lub działalność, która nie podlega obowiązkowi ubezpieczeń społecznych, albo służbę – to zawiesimy prawo do świadczenia lub zmniejszymy jego wysokość, w zależności od osiąganego przychodu.

Jeśli Pani przychód:

  • nie przekroczy 70% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego – otrzyma Pani całe świadczenie,
  • przekroczy 70% , ale nie przekroczy 130% przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego –pomniejszymy Pani świadczenie o kwotę przekroczenia tego limitu, ale nie więcej niż o kwotę maksymalnego zmniejszenia, która jest ustalona dla emerytury,
  • przekroczy Pani 130% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia – zawiesimy wypłatę Pani świadczenia.

Szczegółowych informacji w zakresie pracy w czasie pobierania świadczenia kompensacyjnego i rozliczania świadczeń emerytalno-rentowych może Pani uzyskać stronie internetowej ZUS https://www.zus.pl/ albo w Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem telefonu 22 560 16 00 (opłata za połączenie jest zgodna z planem taryfikacyjnym danego operatora), a także w każdej jednostce organizacyjnej ZUS.

  • Numer: 48 (992)