Poniedziałek, 29 lipca 2024

imieniny: Marty, Olafa, Beatrycze

RSS

Pieniądze na usuwanie azbestu

14.07.2015 00:00 red

GODÓW Do końca lipca w urzędzie gminy można składać deklaracje na dofinansowanie do kosztów związanych z demontażem i utylizacją azbestu z budynków mieszkalnych i gospodarczych.

Dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska obejmie pokrycie kosztów demontażu, zbiórki, transportu i utylizacji azbestu w wysokości do 800 zł za tonę. Dofinansowanie nie obejmuje azbestu zdeponowanego na posesji.

- W tym roku jest bardzo mało wniosków mieszkańców, bo zmieniły się zasady przyznawania dofinansowania. Obecnie przed rozpoczęciem prac trzeba powiadamiać Państwową Inspekcję Pracy, nadzór budowlany i sanepid. Z ok. 20 wnioskodawców wycofała się chyba połowa.

Likwidacja azbestu i jego utylizacja jest dofinansowana w 100 proc., natomiast nowe pokrycie dachu właściciel budynku wykonuje na własny koszt.

Deklaracje na dofinansowanie można pobrać w urzędzie gminy, w referacie inwestycji, ochrony środowiska i gospodarki komunalnej.

(abs)

  • Numer: 28 (765)
  • Data wydania: 14.07.15
Czytaj e-gazetę