środa, 27 listopada 2024

imieniny: Waleriana, Wirgiliusza, Ody

RSS

SORRY, TAKI MAMY KLIMAT

18.02.2014 00:00 red

Sezonowość nie jest dla ciebie czarną magią i niczym jasnowidz przewidujesz momenty mniejszego zapotrzebowania na twoje produkty lub usługi bądź przeciwnie, nawału zamówień i pracy od świtu do zmierzchu. Przyzwyczaiłeś się, że raz zbijasz kokosy, a raz zaciskasz pasa. Jednak czy można coś z tym zrobić?

Sezonowość sprzedaży niejednokrotnie jest sytuacją na którą nie mamy wpływu, bo przecież nie sprzedamy bombki w lipcu, a prędzej czy później w zimie spadnie śnieg. Można z nią walczyć, ale rozsądniej jest się do niej dostosować i łagodzić jej skutki. Przy sezonowym charakterze twojej działalności, bez względu na to czy działasz w branży turystycznej, budowlanej, ogrodniczej czy jakiejkolwiek innej najważniejszą sprawą jest optymalizacja dochodów w krótkim okresie czasu, a to zapewnia tylko i wyłącznie obecność klientów. Jednak klient nie ma zdolności jasnowidzenia i nie pojawi się u ciebie jeśli nie będzie wiedział, gdzie ma się pojawić. Dlatego nie zapominaj o tym, by dotrzeć na rynek z informacją o swojej firmie, usłudze czy produkcie na długo przed tym zanim zrobi to konkurencja. Nigdy nie ignoruj możliwości reklamowania się w sezonie, gdyż z tej inwestycji plony będziesz mógł zbierać nie tylko w tym, ale także i w przyszłym roku. Ma to swoje ogromne plusy. Po pierwsze reklamujesz się w trakcie największego zainteresowania tematem, kiedy czy to w gazetach czy w internecie są publikowane różnej maści dodatki branżowe i artykuły, które mogą być dobrym nośnikiem twojej reklamy, po drugie reklamując się, nawet jeśli jesteś małą firmą stajesz się konkurencyjny i rozpoznawalny, po trzecie wydatki poniesione na taką kampanię w okresie prosperity nie obciążą znacznie twojego budżetu. Nie lekceważ również mocy reklamy przed sezonem, jak i po nim. Po pierwsze dlatego, że większość decyzji np. o budowaniu domu, remontach czy wakacjach nie jest spontaniczna i zostaje podjęta na długo przed planowanym terminem, po drugie jest to niezwykle dobra okazja, by zrobić wyprzedaż magazynowych nadwyżek i skusić klientów promocyjnymi cenami, po trzecie i najważniejsze ci którzy byli ostatnimi zadowolonymi klientami w tym sezonie, na pewno będą pierwszymi w następnym.

(kch)

SOS DLA FIRM. DZIĘKI NAM SIĘ NIE ZNUDZISZ..
ZADZWOŃ. MY WIEMY JAK TO ROBIĆ.

• Lucyna Tomaszewska 606 698 903

• Wojciech Ostojski 600 081 664

  • Numer: 7 (692)
  • Data wydania: 18.02.14