Czwartek, 5 września 2024

imieniny: Doroty, Wawrzyńca, Herkulesa

RSS

Dzięki uniwersytetowi trzeciego wieku znów wie, że żyje

07.05.2013 00:00 red

Udział w warsztatach psychologicznych, spotkania z koleżankami i kolegami z uniwersytetu pomogły Danieli Żeber pokonać osobiste problemy po stracie męża

– Być studentką to fajna sprawa gdy jest się młodym, zdrowym, zdolnym, łaknącym wiedzy człowiekiem. Każdy to przyzna. Lata studenckie wspomina się przez całe życie. To nie tylko okres nauki, ale również dojrzewania własnej osobowości i kształtowania się charakteru na przyszłe lata życia zawodowego i osobistego. Ale być studentką uniwersytetu trzeciego wieku, gdy ma się już ten piąty czy szósty krzyżyk na karku, rodzinę, wnuki i wszystkie problemy dnia codziennego, to zupełnie inna sprawa. Jestem właśnie taką studentką – mówi o sobie Daniela Żeber, wodzisławianka.

To nie kiełbasa wyborcza

Daniela Żeber postanowiła zostać słuchaczką Wodzisławskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, gdy tylko dowiedziała się, że ma powstać. – I rzeczywiście gdy obietnica przedwyborcza naszego kandydata na prezydenta miasta nie okazała się „kiełbasą wyborczą”, ale stała się faktem, złożyłam pisemną deklaracją bycia studentką tego nowo powstałego uniwersytetu – mówi wodzisławianka. Zdała sobie sprawę, że to jest właśnie to, czego szuka, by wypełnić sobie czas po ustaniu pracy zawodowej i ustabilizowaniu się sytuacji rodzinnej. Pierwszego października 2007 r. złożyła uroczyste ślubowanie podczas inauguracji roku akademickiego. Widok zapełnionej sali Wodzisławskiego Centrum Kultury i mnóstwaznajomych twarzy upewnił ją, że decyzja wstąpienia do WUTW była słuszna. Ale edukację ze względów osobistych musiała odłożyć do następnego roku.

Przedszkole na początek