Wszystko pod kontrolą
W Urzędzie Miasta utworzono stanowisko kontroli wewnętrznej.
Ustawa o finansach publicznych jednostek samorządowych zobowiązuje je do utworzenia stanowiska kontroli wydatkowania środków finansowych. Poprzedni burmistrz nie utworzył takiego stanowiska, co zostało „wytknięte” przez kontrolerów NIK-u. „W roku 2002 nie został w urzędzie powołany audytor wewnętrzny ze względu na brak osoby spełniającej określone w ustawie wymogi” - napisał w złożonym oświadczeniu Bogusław Szymczyk, były burmistrz miasta. Obecnym władzom udało się jednak znaleźć odpowiedniego kandydata. Kiedy ogłoszono nabór zgłosiło się aż 13 kandydatów, w tym tylko jedna kandydatka z Pszowa, nie spełniała ona jednak wymogów koniecznych do objęcia stanowiska kontroli wewnętrznej. Przepisy mówią, że osoba, która obejmie to stanowisko nie powinna być wcześniej związana funkcjonalnie, personalnie czy zawodowo z Urzędem Miasta Pszów, a równocześnie powinna posiadać informacje i doświadczenie związane z działalnością komórek kontroli zewnętrznej. Pracę tę powierzono Zygmuntowi Bielaszowi z Jastrzębia Zdroju.
Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku kontroli wewnętrznej należy m.in.: prowadzenie kontroli funkcjonowania komórek organizacyjnych UM oraz jednostek i zakładów budżetowych, będących jednostkami organizacyjnymi gminy, a także podmiotów dotowanych z budżetu miasta. Kontrola dotyczy gospodarki finansowej, legalności podejmowanych działań formalno-prawnych oraz celowości i rzetelności wydatkowania środków publicznych. Celem kontroli jest zbieranie i przedstawienie burmistrzowi bieżącej i obiektywnej informacji, niezbędnej do doskonalenia działalności UM oraz jednostek organizacyjnych gminy. Kontroler musi dbać, by gminne fundusze nie były marnotrawione.
(bmp)
Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku kontroli wewnętrznej należy m.in.: prowadzenie kontroli funkcjonowania komórek organizacyjnych UM oraz jednostek i zakładów budżetowych, będących jednostkami organizacyjnymi gminy, a także podmiotów dotowanych z budżetu miasta. Kontrola dotyczy gospodarki finansowej, legalności podejmowanych działań formalno-prawnych oraz celowości i rzetelności wydatkowania środków publicznych. Celem kontroli jest zbieranie i przedstawienie burmistrzowi bieżącej i obiektywnej informacji, niezbędnej do doskonalenia działalności UM oraz jednostek organizacyjnych gminy. Kontroler musi dbać, by gminne fundusze nie były marnotrawione.
(bmp)
Najnowsze komentarze