Niedziela, 19 maja 2024

imieniny: Iwa, Piotra, Celestyna

RSS

Powstaną nowe przystanki kolejowe: Racibórz Ostróg i Racibórz Fabryczny

23.03.2022 12:43 | 0 komentarzy | ż

PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują modernizację linii nr 151 z Kędzierzyna-Koźla do Chałupek. Po wszystkim pociągi mają jeździć szybciej, a dostęp do kolei ma być większy.

Powstaną nowe przystanki kolejowe: Racibórz Ostróg i Racibórz Fabryczny
Wykonanie dokumentacji projektowej jest niezbędne do ogłoszenia przetargu na prace budowlane. Zdjęcie ilustracyjne (PKP PLK).
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

PKP PLK ogłosiły przetarg na prace projektowe linii kolejowej nr 151 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki. Planowana inwestycja usprawni podróże i przewozy towarów od Kędzierzyna-Koźla w stronę Chałupek i granicy z Czechami.

Nowe przystanki

Zwiększy się dostęp do kolei, dzięki budowie zupełnie nowych przystanków: Racibórz Ostróg i Racibórz Fabryczny. Podróżni skorzystają z wygodnych stacji Kędzierzyn-Koźle, Racibórz i Chałupki, które zostaną dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się - informują PKP PLK.

Pociągi pojadą szybciej

W ramach prac planowana jest wymiana torów i sieci trakcyjnej na ok. 54-kilometrowej trasie. Efektem zadania będzie zwiększenie prędkości pociągów ze 120 do 160 km/h dla składów pasażerskich. Pociągi towarowe mogłyby kursować z prędkością do 120 km/h.

Dzięki inwestycji, na tory będą mogły wyjechać pociągi do 780 m długości. Przebudowa obiektów inżynieryjnych umożliwi przejazdy cięższym składom. Wpłynie to na wzrost efektywności kolejowego transportu. Więcej towarów szybciej i sprawniej wyjedzie z województw opolskiego i śląskiego w stronę granicy z Czechami.

Najpierw projekt, potem budowlanka

Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest na przełomie III i IV kwartału br. Zakończenie prac projektowych zaplanowano na koniec 2023 r. Projekt ubiega się o dofinansowanie z europejskiego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Kolejnym etapem realizacji inwestycji będzie przetarg na prace budowlane.

źródło: PKP PLK, oprac. ż