Obrażał i wyzywał lekarzy w Internecie. Dyrektor Kowalik mówi "dość" i zgłasza sprawę do prokuratury
- Dziecko miało silny atak anafilaktyczny. Nie dostało żadnej pomocy - uważa rodzic i mieszkaniec naszego regionu. Dyrektor szpitala, do którego trafiło dziecko, odpiera zarzuty i mówi: personel lekarski i pielęgniarski nie naraził zdrowia ani życia dziewczynki.
20 grudnia zeszłego roku. Mieszkaniec Rydułtów zgłosił się do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej Szpitala w Rydułtowach z kilkuletnią córką. Jego zdaniem miała ona silny wstrząs anafilaktyczny i domagał się podania odpowiedniego zastrzyku z lekiem. Lekarza byli jednak innego zdania. Ich reakcja zaowocowała ogromnym wzburzeniem rodzica, który upust swoim emocjom dał w mediach społecznościowych. - Nikt nie ma prawa kogokolwiek obrażać i wyzywać. Reagujemy i będziemy reagować na takie sytuacje stanowczo - komentuje cała sprawę Krzysztof Kowalik, dyrektor Powiatowego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Rydułtowach i Wodzisławiu Śl.
Bulwersujące posty
Cała sprawa po raz pierwszy ujrzała światła dziennego 8 stycznia. Do sprawy wrócił m.in. wpisem z 21 stycznia. Rydułtowianin na swoim profilu w mediach społecznościowych w pierwszym poście opisał wydarzenia z grudnia. "Dziecko miało silny atak anafilaktyczny. Nie dostało żadnej pomocy" - brzmi fragment postu. Dalej czytamy, że zdaniem ojca dziewczynka powinna dostać zastrzyk, zamiast tego personel medyczny szpitala chciał jej wykonać test na koronawirusa. "Mocna reakcja alergiczna patrz wysypka w 90% poprzedza atak anafilaktyczny" - podkreślał w mediach społecznościowych argumentując tym swoje stanowisko. "Odmówiliśmy testu, na który trzeba by było czekać 25 min" - dalej czytamy. Następnie dowiadujemy się, że rodzice kilkulatki ze szpitala w Rydułtowach zabrali ją w "inne miejsce, gdzie podano jej zastrzyk, o który nalegali".
W udostępnionych postach mieszkaniec Rydułtów wprost oskarża wodzisławsko-rydułtowską lecznicę o nieudzielenie córce pomocy. Wymienił w nich także z imienia i nazwiska kilku lekarzy, których określił zwyrodnialcami i szaleńcami. "Dla nich nie jest ważne ratowanie dzieci dla nich jest ważne testowanie i kasowanie kasy" pisał w mediach społecznościowych 8 stycznia rydułtowianin. Post ojca kilkulatki był gorąco komentowany przez internatów. Sam zainteresowany wzywał w nich do podania adresów lekarzy, aby pikietować pod ich domami. Komentarz zilustrował zdjęciem obozu Auschwitz-Birkenau oraz zaproponował, że w celach edukacyjnych opłaci lekarzom wyjazd w to miejsce.
Stanowisko szpitala
Dyrektor PPZOZ-u Krzysztof Kowalik po konsultacji z lekarzem kierującym oddziałem pediatrycznym w Rydułtowach ustosunkowuje się do sprawy. Potwierdza, że 20 grudnia żona mieszkańca Rydułtów zgłosiła się z córką do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w Rydułtowach. Powodem wizyty była nasilona reakcja alergiczna. Dziewczynka została skierowana na pediatryczną izbę przyjęć. W wyniku udzielonych jej świadczeń medycznych stwierdzono przyjęcie jej na oddział. - Zgodnie z obowiązującymi na izbie przyjęć zasadami, przed rozpoczęciem hospitalizacji konieczne jest wykonanie pacjentowi testu na obecność koronawirusa - wyjaśnia dyrektor Kowalik. Dodaje, że rodzice dziewczynki nie wyrazili zgody na jego wykonanie.
- Lekarze postąpili zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz aktualną wiedzą medyczną. Personel lekarski i pielęgniarski nie naraził zdrowia ani życia dziewczynki - podkreśla szef wodzisławsko-rydułtowskiego szpitala. Dodaje, że wbrew twierdzeniom ojca dziewczynki, nie miała ona reakcji anafilaktycznej, a nasiloną reakcję alergiczną, która nie stanowiła jednak zagrożenia jej życia. - W przypadku, gdy na Izbę Przyjęć zgłasza się pacjent z zagrożeniem życia, pomijane są procedury i pacjent udaje się natychmiast na oddział, celem udzielenia pilnej pomocy, a następnie uzupełniana jest dokumentacja medyczna oraz procedury, które wcześniej można było pominąć - podkreśla Krzysztof Kowalik. Zwraca także uwagę, że na podstawie stanowiska Rady Medycznej z 16 listopada 2021 r., mając na uwadze zdrowie i życie innych pacjentów, a także personelu medycznego, wszyscy pacjenci przyjmowani do hospitalizacji są poddawani testowi na obecność koronawirusa.
Na hejt nie ma zgody
O sprawie dyskutowano także podczas styczniowej sesji rady powiatu wodzisławskiego. - Niepokoi mnie sytuacja w mediach społecznościowych, która nasiliła się w ostatnim czasie, a która dotyczy publicznego poniżanie i pomawianie personelu medycznego naszego szpitala - mówiła w kierunku kierownictwa PPZOZ-u radna Joanna Rduch-Kaszuba. Dyrektor Kowalik wprost odpowiedział, że nie ma jego zgody na takie incydenty. - Lekarze coraz częściej mają dość takich sytuacji. W szczególności ci, którzy mają już uprawnienia emerytalne i mogą np. spokojnie pracować w jakieś poradni. Nie ma znaczenia czy to jest lekarz, czy pielęgniarka. Nikt nie ma prawa kogokolwiek obrażać i wyzywać. Reagujemy i nadal będziemy reagować zdecydowanie na takie sytuacje i zgłaszać je do prokuratury - mówił. Dodał, że sprawa z mieszkańcem Rydułtów już do prokuratury została zgłoszona. Obecnie oczekuje na rozwój postępowania.
Zwróćmy uwagę, że to nie pierwszy raz, kiedy personel medyczny jest hejtowany i oskarżany np. w mediach społecznościowych. 24 stycznia w artykule pn. "Nazywają nas faszystami" – rybnicki WSS nr 3 o przeciwnikach szczepień i fali hejtu opisywaliśmy sytuację z rybnickiego WSS nr 3, gdzie dyrektorzy oraz lekarze tam pracujący mierzyli się z falą hejtu, jaki na nich spływał.
Komentarze
25 komentarzy
do poniżej chyba na odwrót pragnie odbudować stosunki z załogą że zaczyna ich bronić
jak rozumie w ten sposób dyrektor chce ocieplić stosunki i odbudować zaufanie pacjentów, poprzez oddawanie sprawy do prokuratury. Zamierza oddawać każdego kto go skrytykuje do sądu ?
No cóż jedni odbudowują wizerunek ciężką pracą, drudzy próbują to udowadniać przez sąd.
Odpowiedż do Beatamix - służba zdrowia była w czasach komuny teraz jest ochrona zdrowia a rozkazy wydaje się w wojsku a nie na izbie przyjęć do lekarzy i pielęgniarek , a skoro ojciec lepiej wiedział co dziecku dolega to po co tam przyszedł ?????? Żeby wszystkich obrażać???? Niech przeprosi i będzie po sprawie !!!
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Przecież to jest SŁUŻBA zdrowia, SŁUŻBA !!!! Powinni wykonywać rozkazy pacjentów i mieć zakaz odzywania się i wypowiadania swoich tylko mądrości, pacjent wydaje rozkazy, a lekarze i pielęgniarki powinni je wykonywać bez zająknięcia, przecież to takie proste !
lekarzom pasuje ten covid, żadnego dostępu do chorych, nikt nie wie, nie widzi
Nie hejt tylko zasłużona ocena . Tylko prywatyzacja ubezpieczenia i po problemach . Innej rady nie ma . Kasa w błoto .