Sobota, 18 maja 2024

imieniny: Eryka, Aleksandry, Feliksa

RSS

Będą dotacje do usunięcia eternitu i zrobienia dachu

27.07.2020 07:00 | 0 komentarzy | ska

PSZÓW Mieszkańcy muszą się spieszyć, bo tylko do 14 sierpnia można jeszcze składać wnioski na usunięcie azbestu z obiektów mieszkalnych. Dotowane jest 100 proc. kosztów demontażu i utylizacji, ale także co ważne – na odtworzenie pokrycia dachowego. Miasto zbiera listę chętnych, aby wnioskować o środki z RPO.

Będą dotacje do usunięcia eternitu i zrobienia dachu
O udzielenie grantu może ubiegać się osoba fizyczna lub przedsiębiorca będący właścicielem/współwłaścicielem lub użytkownik wieczysty budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz innych budynków niemieszkalnych z zabudowanymi wyrobami zawierającymi azbest
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Obecny nabór wniosków ma jedno zadanie – stworzyć listę chętnych, czyli realnych potrzeb w zakresie usunięcia azbestu w Pszowie. – O udzielenie grantu (dotacji) może ubiegać się osoba fizyczna lub przedsiębiorca będący właścicielem/współwłaścicielem lub użytkownik wieczysty budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz innych budynków niemieszkalnych (np. gospodarczego, garażu, itp.) z zabudowanymi wyrobami zawierającymi azbest – informują urzędnicy z pszowskiego magistratu. Z grantu będzie można sfinansować demontaż wyrobów azbestowych, ich transport oraz utylizację. Dobrą informacją dla mieszkańców jest również fakt sfinansowania odtworzenia pokrycia dachowego z pozyskanych środków. W praktyce oznacza to, że eternit nie tylko będzie można zdjąć z dachów, ale także zastąpić go nowym pokryciem. Wysokość dofinansowania na demontaż i utylizację azbestu wyniesie do 100% kosztów kwalifikowanych ale nie więcej niż 25 zł za 1 m2 powierzchni dachu. W przypadku dotowania nowego pokrycia dachowego, maksymalne dofinansowanie wyniesie 100 zł za 1 m2 powierzchni odtworzonego pokrycia dachu, ale nie więcej niż 20 tys. zł. – Jeden wniosek może obejmować wyłącznie jeden budynek mieszkalny lub niemieszkalny. Każdy Wnioskodawca ma możliwość złożenia większej liczby wniosków dla budynków mieszkalnych lub niemieszkalnych, przy czym każdy wniosek będzie oceniany niezależnie od pozostałych – informują urzędnicy. Miasto będzie realizowało projekt przez dwa lata 2021-2022. Dodatkowe informacje na temat udziału w projekcie można uzyskać w Urzędzie Miasta Pszów przy ul. Pszowskiej 534 w Referacie Gospodarki Komunalnej i Ekologii, Budynek II, piętro 2, pokój nr 11, telefon: (32) 716 08 28.(ska)