Pociągiem do Chałupek w 40 min
Jak zapewnia PKP PLK już w grudniu dojazd pociągiem z Rybnika do Chałupek zajmie tylko 40 minut. Za prawie 160 milionów zł odnawiane są tory, perony i przejazdy kolejowo-drogowe.
W miejscu zdemontowanego toru układany jest nowy, wymieniana jest sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zaplanowano przebudowę 13 peronów na przystankach w Czyżowicach, Bełsznicy, Rudyszwałdzie oraz na stacjach Olza i Wodzisław Śląski. - Wszystkie zapewnią wygodniejszy dostęp do pociągów, gdyż będą wyższe, wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i zegary. Ponadto na stacjach zostanie zainstalowany monitoring, co zwiększy bezpieczeństwo obsługi podróżnych. W ramach inwestycji na 24 przejazdach kolejowo – drogowych oprócz remontu nawierzchni, zamontowane zostaną nowe urządzenia ostrzegawcze lub rogatki a także nowe oświetlenie - wyjasnia Jacek Karniewski rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PLK w ramach prac zamontuje także 39 nowych rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej oraz wyremontuje 31 mostów i wiaduktów. Zmodernizowane będą także budynki związane z prowadzeniem ruchu pociągów. Rewitalizacja trasy pozwoli na przywrócenie maksymalnej prędkości 80 km/h dla pociągów pasażerskich. Składy dalekobieżne pokonają trasę Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki w około 30 minut a podróż pociągiem regionalnym potrwa 10 minut dłużej. Rewitalizację linii na trasie Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki wykonuje konsorcjum firm Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa. Koszt prac wynosi 159,7 mln zł przy dofinasowaniu z UE w wysokości 98 mln zł.
(acz), fot. Artur Klimek
Czytaj także:
http://www.nowiny.pl/110173-remont-linii-rybnik-chalupki-zobacz-aktualne-zdjecia-z-postepu-prac.html
Komentarze
120 komentarzy
@koło - gdybyś był normalny to byś się skapnął że to jest zwykły fake. Zejdź na ziemię i przestań siedzieć tyle w necie bo potem głupoty linkujesz - tak jak ostatnio rajd rowerzysty (debila) po Łodzi
Arteks-Jak na razie to klną miejscowi ile wlezie, bo jedynie idzie przejśc i przejechać jednośladem, więc masz pecha, bo dobrze teren znam i mam tam znajomych, klną oczywiście z tego powodu że autem przejechać nie umieją. Ośrodek wypoczynkowy traci, bo ludzie ja rejestracjach SJZ kombibnują jak dochechać do ośrodka. Jednym słowem, ciekawi mnie to, czy to torowisko zostanie wykorzystane, historia pokaże i za pora lot idze coś powiedzieć, obyś mioł recht że jo sie myla, tego ci życza i sobie też, czyli aby te torowisko było wykorzystane i do gospodarki i transportu ludzkiego.
@koło - dla pasażerów czy przewoźników - nie ma to żadnego znaczenia. Liczy się efekt końcowy i że będziemy mieli zmodernizowaną linię kolejową. :) A przy okazji... Jadąc kilka dni temu z Czech zajechałem do Olzy, tam w tej chwili robią przejazd i droga do Odry jest nieprzejezdna. Rozmawiałem z miejscowym - jest dumny że w Olzie "nareszcie będą fajne perony i przejazd". Mówi że codziennie przygląda się postępowi prac. To potwierdzałoby to co kiedyś Artur tu pisał w kontekście Bełsznicy że miejscowi są bardzo zainteresowani zakończeniem remontu i powrotem pociągów na tę trasę. :)
W normalnych krajach to tory buduje się tak:"https://www.youtube.com/watch?v=y2cgGLqfqlw:, a nie jak na trasie Wodzisław-Chałupki
Ekipy remontowe widziałem dzisiaj w Rybniku Towarowym i Radlinie Obszarach. W obu wypadkach było to budowanie nowych peronów.
@koło - a to nieważne czy ty będziesz korzystał z pociągów czy autobusów - dopłacisz do nich czy ci się to podoba czy nie ze swoich podatków. Tak samo jak wszyscy dopłacamy do rolników czy wszyscy finansujemy urzędników państwowych... A to, że niektóre miejscowości nie mają kolei i nie mogą korzystać z tego dobrodziejstwa to... ich problem a nie nasz. :D
Ja się zastanawiam, czy "koło" to nie jest "kolejar". Retoryke mieli na podobnym poziomie