Oczywiście, że droga Racibórz-Pszczyna jest potrzebna i to bardzo, bo da nam dojazd do A1 (dojazd do portów morskich w trójmieście, czy wyprowadzenie na cargo w CPK) oraz da wyprowadzenie na A4 w kierunku wschodnim (transport towarów np. na Ukrainę) oraz połęczenie z Via Carpatią - tętnica łącząca północ Europy (kraje bałtyckie i skandynawskie) z południem (Bałkany, spore i chłonne rynki w Serbii, Rumunii, Bułgarii, Grecji, Turcji oraz porty nad M.Śródziemnym i M.Czarnym). Da nam potężne możliwości komunikacyjne. Dojazd do A4 w kierunku zachodnim też musi być lepszy. Godzina jazdy wioskami to porażka. Dojazd do Chałupek docelowo też przydałby się lepszy. Mamy argument w postaci eko-okien oraz sunexu i transportu towarów do Czech, Austrii, Węgier, Bawarii, Włoch. Trzeba grać takimi argumentami i przeć do lepszego połączenia z A1 w Chałupkach. Wszystkie te drogi są niezbędne, by przyciągać do naszego miasta dobre inwestycje. Dostając dostęp do dużych rynków masz szansę sprzedawać dużo więcej i szybciej pozyskiwać materiały z innych krajów, czy portów morskich lub nawet innych kontynentów (terminal w Małaszewiczach, CPK cargo i tańsze materiały z Chin, Indii, Wietnamu, Indonezji, co pozwoli zwiększać zyski producentom). Takie potężne możliwości dają te inwestycje drogowe. Niewielu ma tego świadomość.
Napisany przez ~PT, 03.11.2024 11:17
Najnowsze komentarze