W sprawie utraconego dofinansowania Urząd Marszałkowski w Katowicach odpowiedział w ramach informacji publicznej tak: (.....) Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie, zakończenie realizacji przedmiotowego projektu przypadało na 30 czerwca 2022 roku. Do czasu upływu tego terminu, beneficjent mógł ponosić wydatki związane z rzeczową realizacją przedsięwzięcia. Jeśli beneficjent wiedział, że w tym okresie nie będzie w stanie zrealizować wszystkich płatności w projekcie, to miał obowiązek zgłoszenia tego Instytucji, wnioskując jednocześnie o zgodę na wydłużenie terminu umowy. Jeżeli beneficjent zgłosiłby taką sytuację przed złożeniem wniosku o płatność końcową, uzasadniając jej okoliczności, to z pewnością takie przedłużenie terminu byłoby możliwe i beneficjent mógłby ponieść wydatki w późniejszym terminie bez narażenia się na konsekwencje nie kwalifikowalności wydatku. W omawianym przypadku beneficjent nie podjął wskazanych powyżej czynności. Złożył do Instytucji wniosek o płatność końcową wskazując w nim wydatek poniesiony 14 lipca 2022 roku (termin obowiązywania umowy o dofinansowanie to 30.06.22). Zwrócił się również o uznanie za koszt kwalifikowalny wydatku poniesionego po terminie umowy, w wysokości 147 755,60 zł. Instytucja nie miała podstaw do uznania wydatku jako kwalifikowany, czego konsekwencją było pomniejszenie refundacji o kwotę 125 592,26 zł (tj. 85% z wydatku poniesionego niezgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie). (….) Tym samym podkreślam, że na obecną chwilę nie ma żadnej innej ścieżki administracyjnej ani polubownej, która mogłaby odwrócić skutki czynności prawnej związanej z zakończeniem realizacji umowy. Ponadto, od lipca 2022 roku do Instytucji nie wpłynęło żadne pismo ze strony Beneficjenta zmierzające do wyjaśnienia sprawy. W związku z powyższym nie ma innych okoliczności, które pozwoliłyby odnieść się do słów Burmistrza, przytoczonych we wniosku".
Napisany przez ~paprotek, 27.03.2024 14:21
Najnowsze komentarze