@expert - ale co chcesz jeszcze wiedzieć? Nikomu z was nie chciało się zapytać kolejarzy dlaczego koksy nie jadą do Wodzisławia łącznicą DB Cargo. Ja to sprawdziłem i wam wyjaśniłem. @aus - którzy przewoźnicy skoro ci sami przewoźnicy robią wszystko aby jeździć tylko pod drutem? Wodzisław nigdy nie był konkurencją dla Rybnika bo nie ta skala. Rybnik i Rybnik Towarowy to 3 duże grupy stacyjne. W dodatku z każdej tej grupy jest obsługa kopalń i innych zakładów czy operatorów np. DB Cargo, PKP Cargo i PKP Energetyka którzy mają siedziby w Rybniku. Węzeł w Rybniku to gigant. Sama stacja główna obsługuje: 4 kierunki pasażersko-towarowe, 1 kierunek towarowy, 2 bocznice. Wodzisław to mała stacja dwukierunkowa. Trudno nawet mówić o węzłowej skoro nie obsługuje kierunku na koksownię. Kiedyś faktycznie Wodzisław miał większe znaczenie kiedy była linia do Jastrzębia i do 1 Maja ale teraz... W Wodzisławiu nie ma też niestety żadnego potencjalnego nadawcy/odbiorcy ładunków. Nawet w Żorach jest koło stacji złomowisko które nadaje wagony!
Napisany przez Arteks, 14.11.2023 11:18
Najnowsze komentarze