W komunikacji miejskiej też Rybnik jest liderem i jeśli okoliczne miasta chciałyby mu dorównać (co byłoby akurat chwalebne!) musiałyby jednak wydawać na te cele znacznie więcej pieniędzy. Tymczasem np. Żory przeznaczają na komunikację ok. 6 mln kiedy budżet rybnickiej komunikacji to ok. 30 milionów... W Rybniku mamy autobusy przegubowe - te same które kursowały także u was - tak tak! Tylko wam je zlikwidowano w ramach oszczędności i spadku przewozów. W Rybniku przewozy nie spadły i nie oszczędza się na wygodzie ludzi. Rybnik kupił elektrobusy, a w Wodzisławiu czy Żorach jeżdżą... sprowadzone skądś Mazy białoruskie lub śmiesznie małe Kapenki. We wrześniu do ruchu mają włączyć się w Rybniku nowe wodorowce. Rybnik jest w tym temacie w czołówce kilku polskich miast (np. Gdańsk czy Lublin) które chcą wykorzystywać w komunikacji czysty ekologicznie wodór. Rybnik ma najtańsze bilety miesięczne na Śląsku, ma tanie bilety na 2 przystanki za 1 zł, ma bilet dobowy, a także taki drobiazg na który nie dba GOP - miejskie barwy taboru. Rybnik ma też miejskie częstotliwości. Na wszystkich ważnych ciągach gdzie są zakłady lub duże osiedla np. Boguszowice-Śródmieście-Nowiny autobusy jeżdżą co 10-15 minut. Zauważ, że w ROW takie częstotliwości już dawno zostały przez MZK pocięte. Jak słusznie zauważył mój kolega transportowiec, każda zmiana układu linii w MZK - oznacza mniej kursów. U nas w Rybniku nie ma na to zgody. Zarówno w Rybniku jak i GOP do niedawna autobusy jeździły stadami by potem czekać na kolejne kursy 30-40 minut. Zarówno tam jak i u nas się to cały czas poprawia. Widać, że są jacyś rozkładowcy bo jest w tym temacie zdecydowanie lepiej. Sam to bardzo krytykowałem jeszcze parę lat temu! Teraz nie muszę... W Rybniku w ostatnich 5 latach bardzo poprawiono też estetykę przystanków i uruchomiono kilka nowych.
Napisany przez Arteks, 10.09.2023 17:19
Najnowsze komentarze