@gagarin - sporo pomyłek jak na jeden krótki wpis. Czy ty zgadujesz??? W latach 1922-1939 była II RP, Rybnik Towarowy istniał pn. Niedobczyce już przed wojną. W latach 60. dobudowano całą grupę KO i rozbudowano grupę PG, a nie jak napisałeś "dopiero 70. 80." Zwarte transporty węgla z jastrzębskich kopalń od początku trafiały do Pawłowic Górniczych, a nie do Towarowego. W Towarowym za to poza obsługą kopalń rybnickich oraz Rydułtów, Anny i Marcela, rozdysponowywano wagony pociągów zbiorczych i tworzono nowe pociągi mieszane w kierunkach: Mikołów, Żory, Racibórz, Wodzisław, Chałupki, Rybnik, Leszczyny, Tarnowskie Góry, Czarnolesie, Katowice Muchowiec. Wodzisław rozbudowano nie za Niymca tylko dopiero podczas budowy Kopalni 1 Maja którą otwarto w 1960. W Wodzisławiu nigdy nie było żadnych większych struktur kolejowych, nie było lokomotywowni podczas gdy Rybnik miał to wszystko, a nawet był siedzibą Dyrekcji Rejonowej PKP. Kolej do Rybnika dotarła w 1856, a do Wodzisławia w 1882 czyli 26 lat później(!) Wbrew temu co piszesz, Rybnik bardzo wcześnie pojawił się na mapach kolejowych np. przed Łodzią i przed otwarciem linii z Katowic w kierunku Warszawy tzw. "Wiedenki".
Napisany przez Arteks, 05.09.2023 18:33
Najnowsze komentarze