@ Obywatelka25 Mówią o planach elektryfikacji KDP napięciem 25kV AC - ale tylko mówią - znając życie będzie tam na większości dalej 3kV DC i stare loki/ezety osiągające 120 km/h. PKP IC dalej kupuje loki na 160 km/h oraz chce wynajmować na 125/140 km/h (choć są rodzynki na +200 km/h 3kV DC/wielosystemowe) - nawet na CMK jest tylko kilka odcinków na 200km/h - bo raczej wiedzą że dopiero jak się zużyją to wtedy będzie można kupować wielosystemowe na KDP. U nas tylko przy NEWAGU jest krótki tor testowy gdzie jest możliwośc testów pod napięciem 25kV AC, Żmigród dalej tylko 3kV DC (choć planują 25kV AC) - pozostaje Czeski Velim gdzie są wszystkie systemy. Pierwotne plany elektryfikacji PKP były na system 25kV AC ale lokomotywy były by wtedy dużo droższe, cięższe (a i wielki brat też miał swoje do powiedzenia). My zaczynamy od zera, a np w Czechach i Słowacji sieć 25kVDC powoli rozszerza się na północny-wschód (która jest na 3kV DC) - ale mają do tego tabor (zarówno jedno jak i wielosystemowy). PS W krzakach mają sporo loków na które mają chrapkę PKP Cargo oraz prywaciarze - ale lepiej niech gniją...
Napisany przez ~ZmotoryzowanyPatrol, 20.08.2023 22:37
Najnowsze komentarze