Jeżeli w planie jest odtworzenie połączenia kolejowego z Jastrzębia do Katowic przez Żory to tylko i wyłącznie śladem linii 159 przez Pawłowice Górnicze, Żory i dalej do Orzesza. Z tym, że według mnie w dawnej Olszynce zamiast skrzyżowania powinna być dobudowana łącznica do linii 169 na Tychy, żeby nie prowadzić dalej linii do Orzesza ponieważ jeśli chcemy uzyskać taki czas połączenia jaki jest zaplanowany to napewno nie uda się tego po linii 140, ponieważ nie ma tam zbyt dużej przepustowości, no chyba, że do Katowic Ligoty dobuduje się drugi tor tak jak kiedyś było to planowane wtedy to ma sens ale z drugiej strony łącznica to lepszy pomysł ponieważ Łaziska Średnie w tym momencie zyskałyby codzienne połączenia. A więc pociągi zapewne Kolei Śląskich mogłyby się zatrzymywać od Katowic: Katowice Ligota, Katowice Piotrowice, Tychy, Wyry, Łaziska Średnie, Łaziska Kopanina, Łaziska Huta, Orzesze Miasto, Orzesze Zawada, Palowice Kolonia, Żory, Żory Baranowice, Warszowice, Studzionka, Pawłowice Śląskie, Jastrzębie Zdrój Bzie, Jastrzębie Zdrój Górne, Jastrzębie Zdrój. Można również alternatywnie odtworzyć linię z Jastrzębia Zdrój do Wodzisławia Śląskiego. Nie ma sensu wykupywać nowych gruntów, ciąć tysięcy drzew i niszczyć setki domów i pól skoro można poprowadzić linię kolejową śladem zlikwidowanej w pewnej części linii nr. 159. Mam nadzieję, że włodarze zaakceptują ten pomysł.
Napisany przez ~Kolejarz, 27.07.2021 07:19
Najnowsze komentarze