@op - obecnie pociągi międzynarodowe zatrzymują się nawet w Chałupkach więc dlaczego miałyby omijać średnie i duże miasta? Ministerstwo infrastruktury które dofinansuje połączenia dalekobieżne wymogło nawet postoje w Kuźni Raciborskiej lub powrót pociągów dalekobieżnych do takich małych miasteczek jak Sierpc czy Otmuchów. A wy zakładacie, że będą omijać Rybnik i Wodzisław?... Niezłe wariactwo. A skąd w ogóle pewność, że linia obwodowa nie będzie służyć tylko towarowym, a wszystkie pasażerskie z CPK będą kierowane przez Wodzisław-Rybnik i dalej CPK? Obecny kryzys wojenno-paliwowy pokazuje jak niezbędną rolę w dużych przewozach i niezależności transportowej odgrywa kolej. Tylko najpodrzędniejsze miejscowości zostały jej pozbawione lub nigdy tam kolej nie doszła. Ci którzy mają kolej w sytuacji rosnących kosztów paliwa - może przesiąść się na dojazdy pociągami. W Jastrzębiu niestety nie ma takiej możliwości, a najbliższe stacje są w innych, bardziej cywilizowanych miastach.
Napisany przez ~tłoczek, 14.03.2022 12:25
Najnowsze komentarze