To co mówi pani Hetman jest niedorzeczne... Jak można linię KDP przeprowadzać po... śladzie z starej linii kolejowej której pozostałości toną w zalewisku górniczym i to w śladzie dawnej lokalnej linii gdzie pociągi jeździły 60 km/h? Ile razy już dźwigano wiadukt na Pszczyńskiej? Z kolejowymi się tak łatwo nie da bo w przypadku nie można robić takich stromych podjazdów. Jak można szybką kolej puścić przez tereny górnicze w których powstaje właśnie nowa kopalnia? Jastrzębie potrzebuje kolei bo jest wykluczone komunikacyjnie - ale potrzebuje kolei aglomeracyjnej np. do Wodzisławia, Rybnika, Żor, Katowic. A nie na lotnisko bo jak się jedzie gdzieś samolotem to... albo organizator wycieczki zapewnia transfer albo można się przesiąść. @SJZ oczywiście, że masz rację odnośnie tych map. Ktoś w Warszawie narysował kreski nie przyjeżdżając do Jastrzębia i nie oglądając ani układu geograficznego ani skutków tragicznego wydobycia na zawał jakie dominuje w okolicy. CPK w Jastrzębiu może wręcz uniemożliwić działalność kopalniom i przyczynić się do ich zamknięcia. Nie ma w dzisiejszych czasach szans na stosowanie zamułki bo jest to kompletnie nieopłacalne ekonomicznie. NIE DLA CPK W JASTRZĘBIU! Górnicy obudźcie się. Albo kopalnie albo szybka kolej. W interesie Jastrzębia są kopalnie bo innych miejsc pracy tu nie ma. Bez kolei miasto funcjonuje byle jak - ale bez kopalń nie będzie istnieć w ogóle.
Napisany przez ~tłoczek, 01.03.2020 18:25
Najnowsze komentarze