To nie jest mapa TEK poprowadzenia linii kolejowej tak samo nie prowadzi szybka linia nie prowadzi przez Wodzisław. Jest to mapa omijająca szkody górnicze wykorzystująca stare szlaki kolejowe lk 170, 159, lk690, lk875, lk139, lk140 plus pas autostradowy, aby zminimalizować koszty budowy, wysiedlenia. Nie jest malowana również w paincie, bo jest to mapa wektorowa naniesiona w mapach googla. Prędkość jazdy po Jastrzębiu to od 80-120 km/h, a na przelotowej Katowice-Ostrawa od 100-200 w zależności od miejsca. Wszystkie łącznice do tej trasy są po to, aby jak najlepiej wykorzystać nową linię kolejową. Pętla Jastrzębska jest po to aby mieć 80% mieszkańców w zasięgu kolei nie wyburzając części miasta. Osobiście szybką kolej powinno zrobić się od linijki łącząc Ostrawę i Katowice. Idealnie wtedy po trasie jest stacja w Boguminie, wchodzą Żory rówień i Mikołów goj i tunel w Katowicach od Brynowa za Panewniki. Przejście graniczne kolejowe w Łaziskach i też powinno być w tunelu bo w tym miejscu jest różnica wniesień około 50 metrów robienie wykopu który będzie musiał być głębszy niż od A1 spowoduje zlikwidowanie większości lasu itd. oczywiście wtedy linia będzie na 250 km/h i jest 30 minut miedzy Katowicami a Ostrawą. Ale i tak trzeba zrobić stację przygraniczną, która jest określona w przepisach i będzie obsługiwała okolicznych mieszkańców powiatu Wodzisław i Jastrzębie.
Napisany przez cocolino, 01.03.2020 11:45
Najnowsze komentarze