po pierwsze i najważniejsze - są ronda o większej ilości zjazdów niż trzy (a właściwie min. dwa), ale załóżmy duże rondo, które ma ich siedem i o większej ilości pasów niż jeden - załóżmy dwa. Sygnalizowanie wtedy na ślepo czegokolwiek przed wjazdem lewym kierunkowskazem jest dla mnie błędem. Wjazd na rondo nie zmienia kierunku jazdy bo dalej jedzie się prosto. idąc tym tropem jaki kierunkowskaz powinna mieć osoba która musi się zastanowic gdzie jest jej zjazd i chce objechać rondo co najmniej raz bądź na nim zawrócić. Bądz po prostu nie wie gdzie ma jechać. Jedyne możliwy sposób jego opuszczenia to jest sygnalizowany prawym kierunkowskazem skręt na zjazd na rondzie w prawo. Lewy kierunkowskaz służy do zasygnalizowania zmiany pasa na rondach wielopasmowych z zewnętrznego na wewnętrzny lub zamiar wjazdu na wewnętrzny pas (zmiana pasu po przejechaniu pierwszego pasa (zewnętrznego pierścienia ronda) stojąc przed nim a sygnalizacja taka jest konieczna tzn nie mamy sposobu wjazdu określonego innymi znakami (najczęściej poziome określające który pas mamy zająć ).
Napisany przez ~KK111, 31.03.2019 20:22
Najnowsze komentarze