Właśnie linia ślepa z Jastrzębia na Katowice będzie nierentowna gdyż: - nie będzie używana w towarach a to główny motor ekonomiczny - każdy pociąg pasażerski regionalny, podmiejski jest dotowany tak samo jak MZK, KZK, ZTZ, PKS itd, - linie kolejowe choć tańsze w budowie i w eksploatacji od porównywalnych dróg w porównaniu do ilości przewożonych ton, nęcisku na oś, bezpieczniejsze i mniej zawodne muszą się utrzymać same PLK, a drogi są dotowane i pozwalamy jeździć np tirom za darmo po drogach płaca jedynie w paliwie akcyzę ale ona to ledwo pokrywa zanieczyszczenie powietrza jaki produkują brakuje naliczania tonażu i przejechanych kilometrów oraz nacisku na oś. Nawet na autostradach gdzie mają opłaty nie zwracają kosztów budowy i utrzymania ich. Osobówki w mniejszym stopniu rozwalają drogi, ale też powinna być opłaty za przejechane km i masę maksymalna osobówki. - linia od Wodzisławia będzie spięta z siecią JSK i pójdą na niej towary oraz nie będzie musiała być ciągle remontowana brak szkód górniczych, dodatkowo będzie mogła być spięta z dwoma strefami ekonomicznymi była Moszczenica i pola gołkowickie -dodatkowo scala Subregion Zachodni, a wydłużenie SKM czy pociągów z Katowic, Gliwic od Wodzisławia nie stanowi problemu, gdyż sam dworzec Katowice czy linie lk140 są zapchane i nie da się wcisnąć powiedzmy 6 par pociągów w godzinach najbardziej korzystnych dla podróżnych i tak trzeba będzie robić przesiadki czy to w Orzeszu czy Tychach czy spinać składy a to wydłuża czas przejazdu o około 10 minut. - nawet kiedyś przesiadki były w Orzeszu np pociąg był relacji Jastrzębie- Gliwice przez linie lk 172 i Wodzisław-Rybnik-Katowice i tam szło się przesiąść czy pociąg Jastrzębie Orzesze i ludzie dosiadali się do pociągu od strony Wodzisławia - Rybnika.
Napisany przez maziizam, 02.02.2019 15:01
Najnowsze komentarze