Co wypowiedzi:Kobra: - na terenie od Wodzisławia PKP do planowanego przystanku Centrum jest miejsce na trzy tory: obecny lk 158, lk159 Jastrzebie, lk 875 Wodzisław Wilchwy (przemysłówka na Jastrzębie) dalej na dwa aż do Turzyczki z tym że jest rezerwa nawet na trzeci prawie na całej odległości gdyż kiedyś były tam bocznice na cegielnie na Maruszach :) - Linia do Cieszyna to lk 170 oraz łacznik lk 690 dokładnie w Moszczenicy - a tak w nawiasie nie ma po co jechać do Jastrzębia ile z powiatu wodzisławskiego pracuje w Jastrzębiu w np: kopalniach JSW czy Prymacie wiecej niż w samym Wodzisławiu bo w Wodzisławiu zlikwidowano przemysł wiec akurat SKM tam by się przydała tak samo jak do Rybnika. - owszem Jastrzębie to źle usytuowane miasto na zbyt dobrym węglu, bez tradycji miejskich poza tradycjami zdrojowymi, bez rynku, ale pod względem rozwiązań drogowych ma świetnie rozłożone drogi które sie nie korkują tak jak w Wodzisławiu, Rybniku czy Raciborzu itd - co do mostów i wiaduktów to po takim czasie wszystkie nadają się do kapitalnego remontu czy na nowo wybudować, ścieżka to nie problem jak powstała tak zniknie niestety głupie wydawanie kasy, a problem jest pseudo jeden wiadukt nad A1 który nie jest problem,do nieprzeskoczenia, gorszy problem jest na propozycji miasta Jastrzębie i województwa a mianowicie poprowadzenie kolei ślepej od strony Pawłowic na skodach górniczych rzędu do 2 metrów na rok na odcinku 5 kilometrów gdzie koszty roczne utrzymania bedą połową kosztów budowy linii na tym odcinku około 10 mln na rok :)
Napisany przez maziizam, 01.02.2019 23:16
Najnowsze komentarze