Astroturfing - broń socjotechniczna, po którą sięgnęły Platforma Obywatelska, Nowoczesna i Polskie Stronnictwo Ludowe. W dzisiejszych czasach, kiedy ludzkość ma większy dostęp do informacji i wiedzy, stare metody marketingu i wpływu społecznego przestają być skuteczne. Specjaliści, którzy wspomagają politykę, media i korporacje, próbują coraz to nowszych wynalazków, by ukryć swoje prawdziwe intencje i osiągnąć swoje cele. Tak właśnie powstała jedna z metod społecznego wpływu, która wykorzystała bardzo stary mechanizm, zakładający, że jeśli coś zostało zainicjowane przez jakąś spontaniczną grupę ludzi, musi być prawdziwe i cel jej działania zapewne jest szczytny. Astroturfing czyli sianie sztucznej trawy Astroturf marketing, zwany także astroturfingiem, podchodzi od nazwy handlowej sztucznej trawy, która została wymyślona w USA. Termin ten służy do nazywania pozornie obywatelskich i spontanicznych inicjatyw, które podejmowane są w celu wyrażenia poparcia lub sprzeciwienia się jakiejś idei, osobie publicznej, wydarzenia, produktu lub usługi. Działania tego typu mają przypominać spontaniczne i niezależne reakcje społeczne, podczas gdy rzeczywiste cele takich ruchów, intencje oraz tożsamość jego autora są ukryte i niejasne. Metoda tak zakłada, że ofiary masowego prania mózgu (brainwashingu) przez mass media, muszą być nieświadome, że ich środowisko jest kontrolowane w ten sposób łatwo poddają się manipulacji, dlatego green marketing (to zamienna nazwa dla astroturfingu) często jest tak skuteczny i nie wzbudza dużych podejrzeń.
Napisany przez ~6_kroli, 27.07.2017 13:59
Najnowsze komentarze