W przypadku dużych zakładów przemysłowych istnieje taka zasada (nie wiem czy dziś pisana czy już nie), że powinny one posiadać dwa niezależne dojazdy koleją (dwa kierunki). W Radlinie są aż 3 takie zakłady (kopalnia, koksownia, EC) także odcinek Wodzisław-Marcel jest bardzo ważny w kontekście objazdowym. Swoją drogą brak toru wyciągowego (zaślepienie rozjadu) odcięcie od możliwości przetaczania wagonów oraz brak wyjazdu z torów nr 26,28,30,32 spowoduje, że tory nr 22 i 24 będą maksymalnie wykorzystywane i obciążone. Oczywiście również tory postojowe z trakcją nr 26 i 28 będą mocno eksplatowane ale brak przedłużenie dawnego toru do KWK 1 Maja i kozioł na ich końcu będzie powodował, że przyciągająca wagony lokomotywa z Marcela lub ciągnąca skład np. ET22 od Rybnika będą musiały czekać aż skład odjedzie z innym lokiem (ponieważ same wjeżdżając na tor postojowy bez możliwości wyjazdu zostaną zablokowane).
Napisany przez Inter, 03.11.2016 07:50
Najnowsze komentarze